Inici  /  Noticies   /  Viu amb el teatre els museus industrials de Catalunya

Viu amb el teatre els museus industrials de Catalunya

El Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya format per 24 museus agrupa diferents museus cada un dels quals és singular respecte als altres, en tant que expliquen una temàtica o la industrialització en un espai concret del territori català, tenint en compte tant els aspectes tècnics com els socials i els culturals. Aquests museus del Sistema expliquen la industrialització a Catalunya mitjançant les seves col·leccions i/o musealitzant les diferents activitats productives que han existit i de les quals encara han quedat restes comprensibles que constitueixen el nostre patrimoni industrial.
El ventall de possibilitats per donar a conèixer aquest patrimoni industrial és extens, i una de les iniciatives que està donant més bons resultats és el teatre. El llenguatge dramàtic ha esdevingut cada vegada més al nostre país i en altres indrets, una eina eficient per la comunicació del patrimoni, i en els nostres museus cada vegada és més habitual trobar una oferta de teatralitzacions que permet obrir noves expectatives de difusió.
Des de fa alguns anys alguns museus que formen part del sistema han apostat clarament pel teatre per a la difusió del seu patrimoni, és el cas del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya o el Museu Industrial del Ter entre d’altres. Aquest estiu l’oferta és amplia i variada. A continuació us informem de les diferents activitats teatrals dels museus que formen part del sistema.
MUSEU DE LA TÈCNICA (MANRESA)
Nom: Viatgem en el temps: l’Edat Mitjana. Converteix-te en un temible cavaller medieval o en la seva princesa.
Data: 28 d’agost
Horari: Museu de la Tècnica de 11h a 13h i Centre de Visitants 18h a 20h
Preu:1.5€/infant
( www.parcdelasequia.cat , 93 877 22 31 , [email protected])
ECOMUSEU-FARINERA (CASTELLÓ D’EMPÚRIES)
Visita teatralitzada: Ai las!… On són les velles moles? El vell moliner arriba al Molí del Mig per començar a fer farina i … Ai las!, on són les velles moles? Què són aquestes màquines?
Data: 9 d’agost i 6 de setembre de 2012
Horari: 20h.
Preu:5 € per persona. Reserva de places al telf. 972 25 05 12
www.ecomuseu-farinera.org
MUSEU CERÀMICA ‘LA RAJOLETA’ (ESPLUGUES DE LLOBREGAT)

Visites guiades. Descobreix la ceràmica modernista! Un passeig per la història i les estructures de l’antiga fàbrica Pujol i Bausis, un referent dins la producció de ceràmica arquitectònica durant el modernisme.
Data: Tots els diumenges del mes de juliol
Horari: a les 11 i a les 13h
Preus: Gratuït
www.esplugues.cat
MUSEU DEL SURO (PALAFRUGELL)
Taller familiar: Experimenta. De la mà del Dr. Hooke els participants descobriran les propietats del suro a partir de diferents experiments i anàlisis pràctics.
Dates: 21 de juliol, 4 i 18 d’agost, 1 i 15 de setembre.
Hora: 11.30h
Preu: 3€ nens i 4€ adult
www.museudelsuro.cat
MUSEU DE LA CIÈNCIA I DE LA TÈCNICA DE CATALUNYA (TERRASSA)
Teatre: Els obrers fan història! Una activitat per descobrir de la mà de personatges històrics, els aspectes tecnològics del procés productiu de la llana, i la vida quotidiana dels obrers de començaments del segle passat a Catalunya.
Data: 28 d’agost
Horari:diumenge 22 i 29 de juliol i 5 d’agost, a les 13h
Preus: Activitat gratuïta (inclosa en el preu d’entrada)
www.mnactec.cat 93 736 89 66 [email protected]
COLÒNIA VIDA (PUIG-REIG)
Visita teatralizada: En Jepet i la Consol, dos personatges d’època ens ensenyen la colònia!
Data: el primer dissabte de cada mes
Horari: 11h
Preus: 9€
www.museucoloniavidal.org
MUSEU INDUSTRIAL DEL TER (MANLLEU)
Visites teatralizades: L’esperit del Ter. Endinsat en la història de la industrialització manlleuenca de la mà d’en Quim o l’Assumpta. Ells et posaran en marxa la turbina fontaine i màquines del procés de la filatura.
Data: tots els diumenges fins al 26 d’agost
Horari: 11.30h
Preus: 5€
Espectacle teatral: Ànimes de Batan. Reviu amb una família d’obrers de la filatura els els primers anys del segle XX, époques de grans canvis econòmics i socials.
Data: divendres i dissabtes fins a l’11 d’agost
Horari:: 21.30h