Inici  /  Noticies   /  VISITA URBANA GUIADA “FRANCESC D’A. PUJOL. MONUMENTS: SIGNIFICANT MANLLEU”

VISITA URBANA GUIADA “FRANCESC D’A. PUJOL. MONUMENTS: SIGNIFICANT MANLLEU”

En el marc de la commemoració del centenari del naixement del manlleuenc Francesc d’A. Pujol i Escalé i com a cloenda de l’exposició “Francesc d’A. Pujol: dibuixant Manlleu” que ha estat instal·lada, des del 4 de novembre, a la sala d’exposicions de Can Puget, la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA i el Museu del Ter us conviden a la visita urbana guiada “Francesc d’A. Pujol. Monuments: significant Manlleu”.

L’obra artística de Francesc d’A. Pujol i Escalé va ser, especialment, polifacètica. Des del dibuix a la pintura paisatgística, passant pels cartellisme i el disseny d’emblemes i logotips d’entitats. Una de les múltiples facetes va ser, també, el disseny de monuments destinats a l’espai urbà manlleuenc per alguna commemoració o recordatori.

Aquesta visita us portarà per diverses d’aquestes construccions que actualment es troben als carrers i places de la ciutat. Una breu mirada per aquests elements, ens permet copsar la imaginació de Francesc d’A. Pujol que, des de l’esbós i el traç sobre paper, permetia transformar la seva idea en un model tridimensional, en la majoria dels casos, ben carregats de simbolisme. Aquesta aptitud li permetia treballar amb diferents materials i estils.

Diumenge, 27 de novembre de 2016
Sortida: a les 10.30 h del davant de l’església de Nostra Senyora de Gràcia