Inici  /  Noticies   /  Una exposició fotogràfica recorda la plaça de Manlleu al llarg de la seva història

L’agost de l’any 1892 el consistori municipal donava el vist-i-plau per a la construcció d’una nova plaça, que havia d’esdevenir el centre neuràlgic de la vila. Avui, 120 anys després d’aquella aprovació la plaça, recentment reformada, continua sent un dels centres Manlleu.
L’exposició, organitzada conjuntament entre l’Ajuntament de Manlleu i el Museu del Ter, està dividida en dues parts. D’una banda el gruix de la mostra consisteix en una quarantena de fotografies que permeten copsar les diferents transformacions que ha experimentat la plaça. Es parteix de la reproducció del Plano Industrial y Comercial de Manlleu, de l’any 1883, que és un document valuós perquè és el més antic que s’ha conservat i on evidentment hi ha la traça del Manlleu antic sense rastre de la plaça.
A partir d’aquest plànol, s’inicia una successió d’imatges de la plaça amb una mínima informació: Bàsicament la data de la fotografia (en alguns casos la data aproximada) i la procedència de la mateixa. En relació amb algunes de les fotografies també es ressalten, gairebé com apunt cronològic, algunes de les intervencions realitzades més destacades. Al final del recorregut, i després de veure l’evolució de “la plaça en imatges”, hi ha un espai on es projecta un audiovisual que ens trasllada fins a l’actualitat de la plaça. Es tracta de dos time-lapses. En un es pot observar l’evolució de les obres de la plaça, s’inicia amb la plaça encara vella, i la successió de fotografies permeten veure el dia a dia de les obres de remodelació. L’altra time-lapse mostra el primer dia de mercat a la nova plaça. En poc més d’un minut de projecció, es succeeixen fotografies de més de 10 hores de vida a la plaça.

La mostra és gratuïta i es pot veure a la sala d’exposicions de Can Puget (Baixada de la Fidela, 1-3)
de dijous a diumenge de 6 a 8 del vespre.