Inici  /  Noticies   /  TORNA L’AIGUAT, 17 I 18 D’OCTUBRE DUES UNIQUES REPRESENTACIONS, L’ESPECTACLE DE GRAN ÈXIT D’AQUEST ESTIU

Enguany es commemoren els 75 anys de l’aiguat de 1940, la catàstrofe natural més important del segle XX a les comarques del nord-est de Catalunya i a la Catalunya francesa. Al Ter, la nit del 17 d’octubre, una crescuda històrica va causar desenes de víctimes mortals, va malmetre les comunicacions i bona part del teixit productiu dels nostres pobles i ciutats. El país acabava de sortir de la Guerra Civil, i la catàstrofe és va sumar a les ja dures condicions de vida de la posguerra, deixant una marca indeleble en la memòria col·lectiva dels habitants de les poblacions del Ter.

El Museu Etnogràfic de Ripoll, el Museu de la Torneria, de Torelló, el Museu del Ter, de Manlleu, i el Museu Arqueològic de l’Esquerda, de Roda de Ter us presentem 4 exposicions simultànies que expliquen la tràgica inundació al riu Ter i les seves conseqüències des dels respectius àmbits territorials.

Al mateix temps amb motiu de la inauguració de la mostra el dissabte 17 a les 19h CorCia Teatre i el Museu del Ter es faran dues úniques representacions de l’espectacle d’aquest estiu al Museu del Ter: l’Aiguat. Les funcions es faran el dissabte 17 a les 21h i el diumenge 18 a les 19h.

L’aiguat tracta d’una família que intenta sobreviure a les penúries de la postguerra quan és sorpresa pel devastador aiguat de l’octubre de 1940. Aquest esdeveniment accentua les penúries quotidianes, però, al mateix temps, obre també una escletxa a l’esperança. L’esperança de tornar-se a mirar els ulls per reconstruir una societat tan malmesa per les circumstàncies.

L’aiguat, produït per CorCia Teatre i el Museu del Ter està dirigit i escrit per Joan Roura i intervenen els actors Jordi Arqués, Anna Busanya, Marta Parramón i Joan Roura.

Dies: octubre, dissabte 17 a les 21h i diumenge 18 a les 19h
Lloc: Museu del Ter (Manlleu)
Preu: 16€
Venda anticipada al Museu del Ter (93 851 51 76 o bé [email protected])