Inici  /  Noticies   /  TORNA BATES BLAVES, L’ESPECTACLE D’AQUEST ESTIU AL MUSEU DEL TER

TORNA BATES BLAVES, L’ESPECTACLE D’AQUEST ESTIU AL MUSEU DEL TER

Després del gran èxit de públic i d’acollida de l’espectacle Bates Blaves que la companyia CorCia Teatre i el Museu del Ter van estrenar aquest estiu, el divendres 28 i dissabte 29 d’octubre es faran dues noves sessions a les 21h al Museu del Ter. Bates Blaves la van poder veure prop de 1000 espectadors en 15 funcions convertint-se en una de les produccions d’estiu al museu amb més èxit.

Bates Blaves proposa a l’espectador reflexionar sobre la importància del paper protagonista de les dones en la nostra història industrial. Un paper sovint oblidat i menystingut i que des del Museu del Ter es vol posar en valor com a part significativa de la nostra memòria col·lectiva. Però també per aportar elements de reflexió sobre el present, ja que encara queda molt camí per recórrer en la lluita per la igualtat de gènere.

A Bates blaves, la Lluïsa, la Teresona i la Maria afronten la vida de maneres diferents. Elles tres i els dos encarregats d’una fàbrica de filatura són les protagonistes dels diferents moments històrics que es representen en l’obra: la incorporació de les dones a les fàbriques a finals del s.XIX, el final de la Guerra Civil espanyola l’any 1939, l’arribada de nouvinguts de la resta de l’Estat a la dècada dels 60 i la crisi i el tancament de gran part de les fàbriques tèxtils a principis dels 90, que van deixar sense feina milers de dones.

Dies: divendres 28 i dissabte 29 d’octubre
LLoc: Museu del Ter
Preu: 16€
Per a reserva i venda d’entrades al Museu del Ter al telèfon 93 851 51 76 o bé [email protected]