Inici  /  Noticies   /  Taller de feltre durant dos dissabtes al Museu

Taller de feltre durant dos dissabtes al Museu

El propers dissabtes 26 de maig i 2 de juny, de 10 a 1 del migdia, tindrà lloc al Museu del Ter un taller d’iniciació al món del feltre organitzat conjuntament amb Entrellana – Artesania en feltre. El seu preu és de 30 euros i hi ha places limitades.
El taller es divideix en dues sessions de 3 hores, i el cost del curs inclou el material necessari. Les inscripcions es poden fer al mateix Museu del Ter (Passeig del Ter, 2, Manlleu), al telèfon 93 851 51 76 o bé al correu electrònic [email protected].
BARREJAT, NO TEIXIT
El feltre és un material que té com a característica principal el fet que, per fabricar-lo, no es teixeix, sinó que s’obté barrejant fibres de llana o pèl de diversos animals, gràcies a la propietat que tenen d’adherir-se entre elles. Pot tenir moltes utilitats, però normalment el trobem en barrets, estores, sabatilles i bosses, depèn de la imaginació de cadascú.
El curs va dirigit a tothom que tingui curiositat pel feltre i la creació de petits objectes amb aquest material. No són necessaris coneixements previs dels processos, ja que al llarg de les dues sessions es treballaran les tècniques per a l’obtenció i el treball amb el feltre. A més, treballarem amb materials naturals com la llana xisqueta, una raça d’ovelles autòctones catalanes extremadament sòbria que sobreviu en ambients de gran duresa com el pirinenc. Tots els participants podran emportar-se les peces que al llarg de les dues sessions hagin treballat.