Inici  /  Noticies   /  Setmana de la Ciència 2012 al Museu del Ter

Setmana de la Ciència 2012 al Museu del Ter

Del 18 al 25 de novembre se celebra la 17à edició de la Setmana de la Ciència, una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, on es fan centenars d’activitats de divulgació científica a diverses localitats catalanes. Jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics,… tot un ventall de possibilitats al vostre abast.
Els temes centrals de l’edició d’enguany són l’energia sostenible, la neurociència i l’envelliment actiu amb motiu de la celebració, aquest 2012, de l’Any Internacional de l’Energia Sostenible per a Tothom, l’Any Europeu per a l’Envelliment Actiu i l’Any de la Neurociència.
Per aquesta edició el Museu del Ter proposa dues activitats gratuïtes per difondre aspectes tècnics i científics de la tasca que es dur a terme.
– Jornada de portes obertes al museu de 10h a 14h amb demostracions del funcionament de la turbina Fontaine i dels embarrats de la fàbrica que fan funcionar algunes màquines del procès de la filatura.
– Els peixos de riu. Taller gratuït a les 11h adreçat a tot tipus de públic. Descobrirem el món dels peixos. Entrarem al laboratori i farem una observació directa de peixos en aquaris per conèixer quines espècies podem trobar al riu, d’on vénen, què necessiten i les seves problemàtiques. Després anirem a peu fins ala nova rampa de peixos de la resclosa dela Teula de Manlleu per veure una mesura de millora de l’estat de conservació dels peixos.
Per un millor funcionament del taller cal que feu una inscripció prèvia al telèfon 93 851 51 76 o [email protected]
RECORDEU QUE TOTES AQUESTES ACTIVITATS SÓN GRATUÏTES