Inici  /  Noticies   /  PRIMERA TROBADA D’ALUMNES DEL PROJECTE “INSTITUTS VORA TER” AL MUSEU DEL TER.

PRIMERA TROBADA D’ALUMNES DEL PROJECTE “INSTITUTS VORA TER” AL MUSEU DEL TER.

El projecte Instituts Vora Ter és un projecte intercentre, col·laboratiu i de servei de la comunitat i és promogut pel Centre de Recursos Pedagògics d’Osona, els Plans Educatius d’Entorn del Voltreganès, Roda de Ter i Manlleu i compta amb la col·laboració del Museu del Ter.

El Ter és el que comparteixen els instituts públics d’ensenyament secundari dels municipis de Torelló, Masies de Voltregà, Manlleu i Roda de Ter que participen en el projecte.

Els alumnes d’aquests instituts han realitzat els últims cursos, a partir del mètode científic i amb tot el rigor que requereix el treball de camp, estudis centrats en diferents aspectes del riu Ter com la vegetació, els animals aquàtics, els índexs de qualitat del riu o l’anàlisi de l’aigua.

A la trobada del dia 11 de novembre, els alumnes presentaran i compartiran davant dels alcaldes, regidors i altres agents de la comunitat els estudis i treballs que han estat fent amb el riu com a punt de mira. Els resultats dels treballs es podran consultar al web dels centres educatius, al portal dels ajuntaments i a la plataforma Mobile History Map.

La jornada clourà amb la realització de tres tallers pràctics de descoberta del riu, a la zona de l’embarcador del Ter. Els tallers els portaran a terme educadors del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis-UVic-UCC. La Jornada està organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics d’Osona i els Plans Educatius d’Entorn del Voltreganès, Roda de Ter i Manlleu i comptarà amb la presència del Directors dels SSTT d’Ensenyament de la Catalunya Central i de la Consellera Delegada d’Ensenyament del Consell Comarcal d’Osona.