Inici  /  Noticies   /  MÚSICA A ESCENA! CICLE DE CONFERÈNCIES MUSICALS AL MUSEU DEL TER

MÚSICA A ESCENA! CICLE DE CONFERÈNCIES MUSICALS AL MUSEU DEL TER

Els tres darrers dijous del mes de maig el Museu del Ter acollirà un nou cicle de conferències musicals organitzades conjuntament entre els Amics de la Música de Manlleu i el Museu del Ter.

La primera de totes elles tindrà lloc el 16 de maig a les 9 del vespre i portarà per títol: 200 anys del naixement de Wagner i Verdi, a càrrec del flautista i locutor de Catalunya Música Joan Vives i s’engloba dins dels actes del Memorial Josep Roqué Castell.

El Memorial Josep Roqué Castell, promogut conjuntament per Amics de la Música de Manlleu i la Sra. Josefina Costa, vídua Roqué ret homenatge a l’empresari i amant de l’opera Josep Roqué Castell i consta de dos actes: la conferència i un concert. La conferència presentarà les vides de dos dels compositors més coneguts de la història de la música, Verdi i Wagner nascuts el mateix any i dedicats especialment a l’òpera. A ells es deuen alguns dels títols més coneguts del teatre musical: Aida, Traviata, Valkíria, Parsifal, algunes de les melodies més conegudes de la música: Va pensiero (de Nabucco), La donna è mobile (de Rigoletto), Brindisi (de La traviata), la cavalcada (de La valkíria). Les obres d’aquests grans compositors es podran escoltar amb discos de vinil amb el tocadiscs del mateix Josep Roqué, cedits gentilment per Josefina Costa a Amics de la Música de Manlleu per a la seva preservació.

El segon dels actes del memorial Josep Roqué i Castell tindrà lloc el dissabte 18 de maig, a les 9 del vespre, a la Parròquia de Sant Pau, amb Susanna Puig, soprano, Cor de la Diputació de Girona, Maria Figa, piano i Pablo Larraz, direcció. El concert està dedicat als cors i àries de conegudes òperes com ara Nabucco (Va pensiero), Norma (Casta diva), Traviata (E strano), Tannhäuser, el Rat-penat i moltes més. Tant

Dijous 23 de maig, a les 9 del vespre, tindrà lloc la segona conferència: Música de pel·lícula, a càrrec de Marc Dalmases, qui farà un repàs per les bandes sonores més conegudes del cinema i la televisió, “Indiana Jones”, “La pantera rosa”, “Esmorzar amb diamants”, “El hombre y la tierra” o “Nissaga de poder”. Per què les pel·lícules porten música o com condiciona el so el que veiem a la pantalla, seran algunes de les qüestions a resoldre a més de descobrir que les possibilitats del so en el cinema van molt més enllà de les tonades per tots conegudes.

La darrera conferència, el dia 30 de maig, a les 9 del vespre, anirà a càrrec de Jordi Domènech sota el títol de L’òpera perfecta. Un recorregut per escenes, veus i anècdotes memorables de la història de la música per buscar l’òpera més equilibrada, més divertida i més emocionant, d’entre l’ampli ventall dels grans compositors Verdi, Wagner, Mozart o Rossini autors d’obres tan conegudes com Tristany i Isolda, Romeo i Julieta, Parsifal o Don Giovanni.

Totes les conferències es faran al Museu del Ter a Manlleu, els dijous 16, 23 i 30 de maig a les 9 del vespre. La primera de les tres serà gratuïta i les altres dues tenen un preu de 4€, 7€ si s’assisteix a totes dues.