Inici  /  Noticies   /  MARIA MERCADER, ESTUDIANT EN PRÀCTIQUES AL MUSEU DEL TER, GUANYA EL PREMI PLANA DE VIC EN CIÈNCIES AMB EL TREBALL SOBRE L’HERBARI DEL S.XIX DEL SEMINARI DE VIC

A mitjans de l’any 2013, el Seminari de Vic i el Museu del Ter van signar un conveni marc de col·laboració per mitjà del qual el Seminari cedeix l’antiga col·lecció de ciències naturals, de la que és el propietari, a favor del Museu del Ter, qui disposa dels mitjans i espai suficient per tenir-ne cura, comprometent-se a restaurar-la i a catalogar-la degudament. El desembre de 2013 es va complementar amb la incorporació de 3 annexos que detallen el contingut específic del conveni. Amb aquest acord, les dues entitats materialitzen la voluntat de col·laboració i també el compromís de fer arribar el coneixement a tothom, fent difusió d’una col·lecció de ciències naturals de gran valor patrimonial, històric i científic.

Entre la relació d’objectes integrants de la col·lecció de l’antic gabinet de ciències naturals del Seminari de Vic, de mitjans del segle XIX, -quan es basteixen els primers museus de ciències naturals de Catalunya i Europa-, que han estat objecte de cessió al Museu del Ter, es troba l’herbari. Aquesta obra compilada, sobretot, per Francesc d’Assís Aguilar i Joaquim Salarich, entre els anys 1842 i 1879. Format per 16 volums, que inclouen un total de 473 espècies de plantes procedents de la comarca d’Osona i d’altres comarques de Catalunya, Aragó (Estat espanyol) i Andorra.

Maria Mercader va fer les pràctiques de final de Grau en Ciències Ambientals al Museu del Ter on va realitzar una important tasca de catalogació i conservació de l’herbari. Fruit d’aquesta gran feina va sorgir el seu treball de final de grau de la Universitat de Girona. Desprès de presentar-lo al Premi Plana de Vic en la categòria de ciències, el Patronat d’Estdis Osonencs el va guardonar amb el primer premi, dotat amb 3.000€. Durant la IIa Trobada de Tècnics de Col·leccions de Ciències Naturals de Catalunya la Maria va presentar el seu treball.