Inici  /  Noticies   /  LES ESCOLES DE MANLLEU PLANTEN ARBRES DE RIBERA EN EL MARC DE LA “SETMANA AMBIENTAL”

Un any més l’Àrea de Serveis Territorials, Habitatge i Medi Ambient i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter organitzen diverses plantades a les ribes del Ter i al viver d’arbres de ribera de l’Arborètum en el marc de la ”Setmana Ambiental” de Manlleu (del 14 al 22 de març de 2015).
Els més petits, prop de 250 alumnes d’escoles bressol i primària, estan convidats a plantar esqueixos i plançons d’arbres i arbusts de ribera (salze o saule blanc, saüc o soguer i àlber) al viver d’arbres de ribera de l’Arborètum. Els esqueixos del viver de l’Arborètum es prepararan al bosc de ribera del Gelabert, propietat de l’Ajuntament de Manlleu, de manera que així se n’assegura l’origen i les seves varietats genètiques locals. El manteniment d’aquest viver d’arbres el fan alumnes de la Secció d’Institut “La Teuleria” mitjançant un Projecte d’Aprenentatge i Servei.
D’altra banda, uns 170 alumnes de secundària es distribuiran en diferents espais per a dur-hi a terme actuacions de millora:
· L’alumnat de l’Institut Antoni Pous arranjarà la Font de la Teuleria, al torrent del Poquí; hi plantaran 12 arbres i endreçaran l’espai.
· Des de la Secció d’Institut La Teuleria s’encarregaran d’arrencar els arbres del viver de l’Arborètum i els plantaran a la Devesa.
· Finalment, els alumnes de Casals Gràcia i La Salle plantaran esqueixos i eliminaran rebrots d’espècies invasores a la platja del Dolcet.
Part dels arbres plantats a la font de la Teuleria i a la Devesa s’obtindran del viver de l’Arborètum. S’hi van plantar l’any passat, ja en el marc de la Setmana Ambiental, i hi han crescut durant un any.
El viver de l’Arborètum de Manlleu i les plantades també formen part del projecte “Riberes del Ter”, que impulsa acords de custòdia i actuacions de restauració de les ribes del riu Ter a Sant Vicenç de Torelló, Torelló, les Masies de Voltregà, Sant Julià de Vilatorta, Vic i Manlleu (www.museudelter.cat/riberesdelter).

Dates:

Divendres 6/03 de 10h a 11:30h: Plantada d’arbres a la font de la Teuleria – Torrent del Poquí a càrrec d’alumnes de l’Institut Antoni Pous i Argila.
Lloc: Font de la Teuleria, torrent del Poquí (Torrent del Poquí de Manlleu).

Dimecres 12/03 de 10 a 11:30h: Plantada d’arbres al bosc de ribera de la Devesa a càrrec d’alumnes de la Secció d’Institut La Teuleria.
Lloc: Viver d’arbres de l’Arborètum – La Devesa.

Dimecres 18/03 de 9:30h a 12h: Plantada d’esqueixos i eliminació d’espècies invasores al bosc de ribera de la platja del Dolcet a càrrec d’alumnes de Casals Gràcia i la Salle
Lloc: Platja del Dolcet.

Dimecres 18/03 de 9:30h a 12:30h: Les escoles de Manlleu planten esqueixos al viver d’arbres de ribera de l’Arborètum.
Lloc: Viver d’arbres de ribera. Arborètum.