Inici  /  Noticies   /  JORNADA: ANTONI POUS (1932-1976). ESCRIPTOR, TRADUCTOR I ACTIVISTA CULTURAL

JORNADA: ANTONI POUS (1932-1976). ESCRIPTOR, TRADUCTOR I ACTIVISTA CULTURAL

Antoni Pous i Argila (Manlleu, 1932 ¬– Barcelona, 1976) va ser un personatge polièdric: sacerdot, poeta, pedagog, traductor, activista cultural… La seva trajectòria vital coincideix de ple amb el difícil període de recuperació de la llengua i la cultura catalanes, amb les quals es va comprometre sense reserves des dels anys de formació al Seminari de Vic fins a la seva etapa final a Tübingen i Zuric, passant per les estades a Sant Hipòlit de Voltregà, Roma i Igualada. Mort prematurament als 44 anys, ens ha deixat tanmateix una breu però intensa obra poètica, unes traduccions pioneres d’alguns escriptors clau de la tradició germànica moderna i innumerables iniciatives en favor de la dignificació i la difusió del català i la literatura escrita en aquesta llengua, els fruits de les quals encara perviuen.

Per revisitar i reivindicar la seva figura un conjunt d’entitats d’Osona hem preparat un seguit d’activitats que començaran aquest mes d’octubre. Una d’aquestes serà una jornada dedicada a la seva figura. La jornada tindrà lloc al Museu del Ter el divendres 21 d’octubre. La inscripció és gratuïta i es pot fer a través del correu electrònic a [email protected] indicant (Nom i cognoms i telèfon) o bé trucant al 93 851 51 76.