Inici  /  Noticies   /  Ja a la venda el llibre sobre acords de custòdia del territori ‘Viu la terra’

Ja a la venda el llibre sobre acords de custòdia del territori ‘Viu la terra’

El passat dijous 19 d’abril es va presentar al Cosmocaixa de Barcelona el llibre Viu la terra: dotze acords exemplars de custòdia del territori en un acte que també va ser una trobada de propietaris i entitats de custòdia, ciutadans, representats d’administracions, empreses i estudiants.
Entre els exemples escollits pel llibre, hi destaca “Vaques i musclos al Lluçanès”, que correspon a l’acord de custòdia entre el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter i el propietari i gestor de la finca de la Font (Lluçà, Lluçanès). Al llibre s’hi troben bons exemples de l’aplicació de la custòdia a Catalunya, on, de la mà dels seus protagonistes (propietaris, entitats i administracions públiques), descobrireu grans projectes que treballen en favor de la conservació. Cada capítol del llibre està dedicat a una experiència concreta.
Aquest llibre ha estat coeditat amb la revista Descobrir Catalunya, i compta amb el suport de Fundación Biodiversidad, i la col•laboració del Departament de Territori i Sostenibilitat i la Fundació La Caixa. L’autor dels textos és en Xavi Basora i les imatges són de l’Oriol Clavera.
L’acte de presentació també serà un reconeixement als projectes de custòdia del territori i a aquelles persones que directament o indirectament ho promouen (propietaris o entitats).
Des d’aquest moment, el llibre passarà a engrossir el llistat de volums especialitzats que la botiga del Museu del Ter té a la venda, a disposició de tothom a qui pugui interessar.
UN ACORD DE CUSTÒDIA SIGNAT AL FEBRER
A banda, el passat 1 de febrer de 2012 es va signar un nou acord de custòdia entre la propietari de la finca, Pere Garet, i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter. Aquest nou acord està inscrit al registre de la propietat i suposa una constitució d’un dret real d’aprofitament parcial amb finalitat de conservació del patrimoni natural de la finca de la Font. L’acord té una vigència de 30 anys.