Inici  /  Noticies   /  GRAN QUANTITAT D’ESPÈCIES INVENTARIADES AL PRIMER BIOBLITZ D’OSONA

GRAN QUANTITAT D’ESPÈCIES INVENTARIADES AL PRIMER BIOBLITZ D’OSONA

El Bioblitz va reunir un grup de 15 científics i naturalistes experts a més a més d’una setantena de participants que van portar a terme un treball de camp conjuntament. Durant 24 hores, naturalistes experts en grups biològics de flora i fauna van prendre mostres, fer fotografies i identificar el màxim nombre d’organismes de l’espai natural del meandre del Gelabert de Manlleu, ajudats pel conjunt de participants.

Els voluntaris van participar a les diferents sortides programades per inventariar el màxim nombre d’espècies de vegetació, ratpenats, ocells, mamífers, diatomees i macròfits, peixos, macroinvertebrats i libèl·lules. Es va aconseguir detectar un total de 155 espècies i això contribueix a esbrinar la biodiversitat de la riba del riu Ter al meandre del Gelabert de Manlleu.

L’activitat, organitzada pel Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis–Museu del Ter- Ajuntament de Manlleu i Grup de Naturalistes d’Osona – Institució Catalana d’Història Natural, va comptar amb la participació de la Universitat de Vic, Grup d’Anellament de Calldetenes i la col·laboració del Museu de Ciències Naturals i la Diputació de Barcelona.