Inici  /  Noticies   /  Gran participació de les escoles de Manlleu al Dia del peix viatger

Gran participació de les escoles de Manlleu al Dia del peix viatger

El dia 17 d’octubre es va celebrar el DIA DEL PEIX VIATGER al Museu del Ter. Aquest acte lúdic s’ha organitzat per primera vegada a Catalunya i tenia l’objectiu d’aconseguir una millor comprensió i implicació de la població en aquesta temàtica, difondre la necessitat de conservació dels hàbitats fluvials en general i la connectivitat dels rius (des del mar fins a les capçaleres i a l’inrevés), així com de la necessitat de conservació de les espècies de peixos amenaçades, com l’anguila europea, el barb i la bagra.
En aquest acte hi van participar 180 alumnes de les escoles i institut de Manlleu d’entre 10 a 13 anys. Els alumnes van aprendre diferents aspectes sobre l’ecologia fluvial, les espècies de peixos que hi ha al seu riu i van proposar possibles solucions de pas per a aquests peixos a les rescloses.A més a més, aquest acte va permetre explicar a la població la recent construcció de la rampa de peixos a la resclosa de la Teula acabada de construir a finals de l’any 2011. És el primer dispositiu de pas per a peixos construït en un gran riu a Catalunya.
La jornada va estar organitzada pel Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter i va comptar amb la col·laboració de la Universitat de Vic. Aquest acte formava part d’un projecte europeu d’educació i sensibilització ambiental, INNO Project, finançat pel WWF Netherlandee Office, l’agència holandesa de l’aigua Velt and Vecht, també ha rebut suport de l’Ajuntament de Manlleu a través de la Diputació de Barcelona.