Inici  /  Noticies   /  GRAN ÈXIT DE L’ESPECTACLE BATES BLAVES.

GRAN ÈXIT DE L’ESPECTACLE BATES BLAVES.

El passat dissabte 13 d’agost l’espectacle per a les nits d’estiu al Museu del Ter, Bates blaves va acabar les seves representacions. Durant 15 funcions prop de 1000 espectadors van poder gaudir i reflexionar sobre la importància del paper protagonista de les dones en la nostra història industrial. Un paper sovint oblidat i menystingut i que des del Museu del Ter i la companyia CorCia Teatre s’ha posat en valor com a part significativa de la nostra memòria col·lectiva. Però també per aportar elements de reflexió sobre el present, ja que encara queda molt camí per recórrer en la lluita per la igualtat de gènere.

Recordem que a Bates blaves, la Lluïsa, la Teresona i la Maria afrontaven la vida de maneres diferents. Elles tres i els dos encarregats d’una fàbrica de filatura eren les protagonistes dels diferents moments històrics que es representaven en l’obra: la incorporació de les dones a les fàbriques a finals del s.XIX, el final de la Guerra Civil espanyola l’any 1939, l’arribada de nouvinguts de la resta de l’Estat a la dècada dels 60 i la crisi i el tancament de gran part de les fàbriques tèxtils a principis dels 90, que van deixar sense feina milers de dones.