Inici  /  Noticies   /  EXPOSICIÓ TEMPORAL AL MUSEU DEL TER: FRANCESC D’A. PUJOL, DIBUIXANT MANLLEU

EXPOSICIÓ TEMPORAL AL MUSEU DEL TER: FRANCESC D’A. PUJOL, DIBUIXANT MANLLEU

Francesc d’A. Pujol (Manlleu, 1916-1999) va ser un personatge polifacètic. Inquiet i amb ànima d’artista, al llarg de la seva vida va experimentar un munt de disciplines diverses. Pintor, escriptor, director teatral, escenògraf, i un llarg etcètera que el van portar a ser un referent en la vida cultural i social del Manlleu de la segona meitat del segle XX.

L’exposició, en motiu del centenari del seu naixement, ens apropa a un personatge polifacètic, que va treballar en molts àmbits artístics i de la cultura, i ho fa des d’una de les disciplines més prolífiques d’en Pujol: el dibuix.

Els dibuixos més personals de l’obra gràfica de Pujol es caracteritzen pel sintetisme, el traç gruixut i discontinu. Però més enllà d’aquest estil personal, Pujol, amb esperit potser pragmàtic, potser experimentador, va crear una obra diversa, “infidel” podríem dir a aquest estil més personal. Més enllà de qüestions formals, entre els milers de dibuixos que va produir destaca un denominador comú: Manlleu.

Aquesta circumstància ens porta a afirmar que el seu estil és Manlleu. La seva ciutat és la seva causa i es serveix de tots els recursos al seu abast per tal de subratllar-la: “Francesc d’A. Pujol, dibuixant Manlleu”.

L’exposició, basada en els dibuixos de Pujol, s’organitza de manera temàtica. A banda d’una breu introducció i d’unes notes biogràfiques, la mostra s’organitza al voltant de set temes diferents: Teatre; Emblemes; Publicitat; Portades; Cartells; Passatemps i un darrer àmbit on es tracten les altres disciplines en les que en Pujol va participar.

La mostra combina obra digitalitzada, amb dibuixos originals. En total, prop de 150 dibuixos que ens aproximen a la figura de Francesc D’A. Pujol.
Un audiovisual, amb l’enregistrament del pregó que en Francesc va fer en motiu de la Festa Major, complementa l’exposició.

L’exposició “Francesc d’A. Pujol, dibuixant Manlleu”, que es va veure a la sala d’exposicions de Can Puget del 5 al 26 de novembre, ara es podrà veure al Museu del Ter des del 24 de desembre de 2016 fins al 29 de gener de 2017 de dimarts a diumenge de 10h a 14h, excepte els dies 25 i 26 de desembre i l’1 de gener que romandrà tancat.