Inici  /  Noticies   /  EXPOSICIÓ TEMPORAL: 30 ANYS DE FESTIVALS FLAMENCS A MANLLEU

EXPOSICIÓ TEMPORAL: 30 ANYS DE FESTIVALS FLAMENCS A MANLLEU

L’Associació Cultural Andalusa Penya Flamenca de Manlleu i el Museu del Ter presenten una mostra dels diferents cartells fets en motiu del Festival Flamenc de Manlleu que l’entitat ha organitzat ininterrompudament durant 30 anys.

La Penya Flamenca de Manlleu va sorgir com a secció de l’Associació de Veïns del Barri de l’Erm l’any 1986. Per Sant Jordi de l’any 1986 la Penya es presentava públicament d’aquesta manera: “Es nuestra intención contribuir a la recuperación de una cultura -y en particular, del flamenco- la de la inmigración, sumergida y reconocible en la existencia y el trabajo del pueblo… Pretendemos, además, injertarnos con nuestras propias señales en el entramado cultural de Manlleu y de la comarca, para hacernos acreedores del futuro cultural como patrimonio común”.

Des del començament la Penya va iniciar una tasca regular de tertúlies i recitals de cante i baile i es va incorporar en la vida cultural i festes locals, del barri i carrers. En l’actualitat, la Penya forma part de la Comissió d’Entitats del Barri de l’Erm i es coordina amb les restants associacions culturals andaluses de la comarca d’Osona.

El Festival de Flamenc de Manlleu va néixer amb la penya l’any 1986 i de seguida va convertir-se en una referència en tot el món flamenc. La mostra desprès d’haver estat exposada a la sala d’exposicions de Can Puget, ara es podrà veure al Museu del Ter del 3 de juny al 3 de juliol de 10 a 14h.