Inici  /  Noticies   /  ES PRESENTA A REUS EL LLIBRE ESPIADIMONIS, NÀIADES, SABATERS I CUQUES DE CAPSA. ELS MACROINVERTEBRATS DELS RIUS I ZONES HUMIDES DE CATALUNYA

Aquest divendres 21 de maig a 2/4 de 8 del vespre a l’Espai d’Informació Ambiental de l’Ajuntament de Reus, Plaça Antoni Sabater Esteve (Plaça de les Aigües) s/n es presentarà el llibre Espiadimonis, nàiades, sabaters i cuques de capsa. Els macroinvertebrats dels rius i zones humides de Catalunya (MIT i EUMO, 2009). En són editors Jesús Ortiz i Marc Ordeix, i coautors Èlia Bretxa, Núria Sellarès, Sílvia Gili i Toni Munné. Aquest manual, que ja es va fer públic el passat 7 d’abril al MIT forma part de la col·lecció la Turbina, editada pel Museu Industrial del Ter i Eumo editorial, amb l’objectiu de difondre treballs de recerca de ciències naturals i socials. Pretén ser una eina de difusió del coneixement dels macroinvertebrats aquàtics i el seu paper com a indicadors biològics. Va adreçat a un lector no necessariament especialitzat, fent servir un llenguatge i uns recursos gràfics rigorosos però també amens.

Aquesta publicació, que neix de l’experiència conjunta de l’equip humà del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis, l’àrea ambiental del Museu Industrial del Ter, que fa servir els macroinvertebrats aquàtics com una de les seves eines principals de treball, també compta amb la col·laboració de Sílvia Gili, en nom de l’Associació Hàbitats – Projecte Rius, i de Toni Munné, de l’Agència Catalana de l’Aigua. Inclou uns dibuixos excel·lents del dibuixant naturalístic Toni Llobet i fotografies, també formidables, de diversos autors, destacant-hi les de David Vilasís, Jordi Baucells, Jesús Ortiz i Laia Jiménez. S’hi explica com fer una anàlisi de la qualitat de l’aigua basant-se en els macroinvertebrats aquàtics i es posen com a exemple alguns dels treballs portats a terme pel Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu Industrial del Ter a la comarca d’Osona des de l’any 2002 i a la Costa Brava des del 2003, entre d’altres parts de Catalunya (conques del Ter, Llobregat, Besòs, Camp de Tarragona, etc.). També s’hi descriuen activitats d’educació i sensibilització ambiental i propostes per conservar i restaurar el medi aquàtic, macroinvertebrats inclosos.

Podeu trobar-lo a la botiga del Museu Industrial del Ter.