Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER DISPOSA D’UNA NOVA BOTIGA

EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER DISPOSA D’UNA NOVA BOTIGA

Coincidint amb el lliurament del II Premi Empremtes d’Osona, que va tenir lloc el passat 19 de desembre al Museu Industrial del Ter, es va presentar la nova botiga del MIT. La zona remodelada, dissenyada per en Miquel Pla, ha estat concebuda com a gran aparador de l’Artesania d’Osona. La creació d’aquest espai era un dels punts més importants del conveni, que van signar, el Museu Industrial del Ter, l’Oficina de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Manlleu i l’Associació d’Artesans d’Osona: Introart, per tal de promocionar i difondre l’artesania de la comarca. Els materials que s’han utilitzat, bigues de ferro i fusta creen un espai industrial però acollidor al mateix temps, on s’hi poden trobar productes diversos, llibres de temàtica industrial i natural i objectes de regal de tot tipus: amb el nom del Museu, sobre Manlleu així com algun producte alimentari d’empreses manlleuenques. Però, sens dubte, la principal característica de la botiga és la gran zona central articulada a través d’una gran taula amb una vitrina que acull totes les obres dels artesans d’osona que formen part de l’associació Introart. Aquí hi podreu trobar peces de joieria, de vímet, ceràmica, tèxtil, pasta de paper, ferro. La botiga també serà el lloc on es comercialitzarà la peça realitzada pels artistes artesans guanyadors del II premi empremtes d’Osona: el taller d’esmalt de Javier Costa i Sílvia Solans. Aquests tenen a disposició seu el dissenyador d’objecte Jordi Peñaranda, amb qui elaboraran conjuntament un producte que transmeti els valors del patrimoni industrial i natural de la conca del Ter, el qual es comercialitzarà en aquest espai.