Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU DEL TER I LA SALLE DE MANLLEU COL·LABOREN EN EL PROJECTE FAIG

EL MUSEU DEL TER I LA SALLE DE MANLLEU COL·LABOREN EN EL PROJECTE FAIG

El curs 2012-2013 el projecte FAIG va arribar a la Salle de Manlleu, la primera vegada que els alumnes de 4t d’ESO varen començar a participar en projectes d’aprenentatge servei. Des de fa més de 10 anys la Salle porta a terme els Programes Destí amb l’objectiu de desenvolupar les intel·ligències múltiples dels nois i noies. El projecte FAIG s’imparteix durant tots els cursos ESO, però a 4t d’ESO, i com a culminació del procés l’Aprenentatge Servei (ApS) s’integra dins de la metodologia FAIG. L’aprenentatge servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en els qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. És la suma de l’aprenentatge a través de l’experiència amb l’acció de servei a la comunitat. FAIG suposa aprendre continguts de forma disciplinar, treballar en equips cooperatius i resoldre problemes d’una forma creativa utilitzant una metodologia concreta (l’idear). D’aquesta manera els alumnes creixen com a persones, es formin íntegrament, es preparin per a un futur canviant i aprenguin ensenyant i ensenyin aprenent. El curs 2012-2013 el projecte FAIG va arribar a la Salle de Manlleu, la primera vegada que els alumnes de 4t d’ESO varen començar a participar en projectes d’aprenentatge servei. Un any després els alumnes escolliren el Museu del Ter com un dels centres i dels espais on desenvolupar el projecte i aquest es va concloure amb un grau alt de satisfació per totes les parts implicades. Per aquest motiu, en el curs 2014-2015 es vol repetir l’experiència de col·laboració entre els alumnes de La Salle i el Museu del Ter.