Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU DEL TER EXPOSA LES PECES RESTAURADES PER ALUMNES DEL PROJECTE RESTAURATER

Durant el curs 2015-2016 el Museu del Ter ha estat una aula més de l’Institut del Ter gràcies al projecte MAGNETer, que ha significat l’inici d’una col·laboració estable i estreta entre les dues institucions. Una de les activitats realitzades conjuntament ha estat el taller “RestauraTer”. En ell un grup d’alumnes de l’Institut han afrontat la restauració de tres objectes de les col·leccions del museu: una cadira, un jou i una màquina de trinxar carn. El treball s’ha desenvolupat amb una sessió setmanal entre els mesos de gener i juny de 2016 en el taller de restauració del museu.
Aquests són els principals processos realitzats pels alumnes de l’Institut del Ter en la restauració dels objectes:

Desinsectar: eliminar el corc de la fusta
Decapar: treure la capa d’òxid, de pintura o d’impureses, formada sobre una superfície.
Consolidar: endurir la fusta.
Polir: fer llisa la superfície de la fusta o el ferro
Hidratar: posar oli o cera a la fusta per hidratar-la.
Envernissar: recobrir l’objecte amb vernís per fer-lo més resistent a l’aire o a la humitat.
Muntatge: muntar les diferents peces que formen part de l’objecte.

Ara podeu veure al Museu imatges d’aquest procés i les peces restaurades.