Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU DEL TER COL•LABORA AMB “SINESTÈSIA 2015”

EL MUSEU DEL TER COL•LABORA AMB “SINESTÈSIA 2015”

El Museu del Ter col·labora amb “Sinestèsia 3”, un projecte fet conjuntament entre l’Escola Municipal de Música de Manlleu, el Col•lectiu Artístic la Solitària i l’Ajuntament de Manlleu.

“Sinestèsia”, és un projecte artístic i pedagògic, en què s’ajunten diverses disciplines artístiques, principalment l’art visual i la música. Enguany i com a innovació del projecte, totes les obres giren entorn d’una mateixa temàtica: la industrialització a Manlleu i més concretament els Fets de març de 1901, moment especialment conflictiu entre els obrers i els fabricants de la conca del Ter. La tasca del Museu es basa en explicar als participants del projecte els fets històrics relacionats amb la temàtica proposada, i al mateix temps, proporcionar les eines i materials necessaris per tal que cada artista pugui desenvolupar la seva obra.

Amb el treball de les obres iniciat, en breu, el grup d’artistes i alumnes seleccionats per l’edició d’enguany es trobaran per primera vegada. Serà el moment en que els artistes presentaran per primera vegada les peces en que estan treballant. A partir d’aquest moment arribarà el torn dels alumnes de l’escola de música, que seran els encarregats de posar-hi la música. Música composada i tocada en directe pels propis alumnes.

El resultat final de Sinestèsia3 es podrà veure els dies 29, 30 i 31 de maig a la sala d’exposicions de Can Puget. Fins llavors podreu anar seguint el procés del projecte a www.sinestesia.cat i al Facebook de Sinestèsia.