Inici  /  Noticies   /  DIA MUNDIAL DEL PEIX VIATGER. DESCOBREIX ELS SISTEMES NATURALS

DIA MUNDIAL DEL PEIX VIATGER. DESCOBREIX ELS SISTEMES NATURALS

El “Dia del peix viatger” és una convocatòria internacional d’actes per aconseguir la implicació de la població en temes ambientals i, particularment, fer atenció en els peixos de riu i les seves migracions. Aquesta jornada també s’emmarca dins les activitats del programa: descobreix els sistemes naturals. En aquest enllaç podeu consultar la resta d’activitats.

La Fundació Catalunya – La Pedrera (Barcelona) i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter (Manlleu, Osona) s’uneixen en aquesta iniciativa per impulsar i coordinar aquest acte al conjunt de Catalunya. Aquest dia s’ofereixen una sèrie d’activitats a diversos indrets del país per tal que els participants aprenguin i s’impliquin en la conservació dels rius i els sistemes aquàtics en general, les espècies amenaçades de peixos que hi viuen i les possibles solucions perquè puguin fer les seves migracions (des del mar fins a les capçaleres i a l’inrevés).

Enguany el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter organitza una sortida naturalista fins a la rampa de peixos de la resclosa de la Teula de Manlleu. Aquesta rampa, per ara, és la més gran de Catalunya. Allà es farà una pesca científica, a continuació els participants determinaran, mesuraran i, pesaran els peixos capturats i s’avaluarà el seu funcionament. També s’explicarà la seva biologia i la importància de les seves migracions. A Catalunya hi ha unes 32 espècies autòctones de peixos que viuen, com a mínim part del temps, als rius i aiguamolls. Molts dels peixos autòctons estan en regressió, afectats per la sobre explotació de l’aigua, la competència amb les espècies invasores i, sobretot, per la mala connectivitat dels rius i aiguamolls. Es descobriran els peixos del curs mitjà del riu Ter, quines migracions fan, quins obstacles troben i les accions que es poden fer per ajudar-los.

Dia: dissabte 23 de maig
Hora: 10
Lloc: Museu del Ter
Activitat: sortida naturalista a la rampa de peixos de la resclosa de la Teula (Manlleu).