Inici  /  Noticies   /  DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS I PRIMERA NIT DELS MUSEUS AL MUSEU DEL TER

DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS I PRIMERA NIT DELS MUSEUS AL MUSEU DEL TER

Un any més el Museu del Ter se suma als actes que cada any s’organitzen el dia 18 de maig amb motiu del Dia Internacional dels Museus. Un esdeveniment mundial organitzat anualment, des de fa 35 anys, per l’ICOM (el Consell Internacional dels Museus).

El Museu del Ter fara JORNADA DE PORTES OBERTES durant tot el dia de 10h a 14h i de 17h a 24h amb diverses demostracions del funcionament de la turbina Fontaine que alimenta els embarrats de la fàbrica i fa moure diferents màquines del procès de la filatura. Com cada any, en motiu del Dia Internacional dels Museus, es presentarà la joia dels museus. Enguany el Museu del Ter ha seleccionat una peça arqueològica, una Formatgera de l’Edat del Bronze, procedent del jaciment de l’Institut de Batxillerat de Manlleu.

Coincidint amb el Dia Internacional dels Museus, s’ha organitzat, també, el DIA DEL PEIX VIATGER. Durant tot el matí s’oferiran tallers, jocs, pintura, activitats científiques, com una pesca científica per veure com s’estudien els peixos de riu, etc. La plaça del Museu del Ter es convertirà en un espai per a difondre la necessitat de conservació dels hàbitats fluvials en general i la connectivitat dels rius (des del mar fins a les capçaleres i a l’inrevés), així com de la necessitat de conservació de les espècies de peixos amenaçades, com l’anguila europea, el barb i la bagra.

Enguany, i per primera vegada, el Museu del Ter s’afegirà a la NIT DELS MUSEUS i obrirà les seves portes fins a les a les 12 de la nit sumant-se així a la nit dels museus, promoguda pel Consell d’Europa en què participen més de tres mil museus de quaranta països. Al llarg d’aquestes hores es faran dues visites teatralitzades de l’Esperit del Ter, a càrrec de les companyia osonenca Corcia Teatre, a les 9 i a les 10 de la nit.

BREU RESUM ACTIVITATS :

MATÍ de 10 a 14h: Demostracions de la Turbina Fontaine i DIA DEL PEIX VIATGER

TARDA i NIT a partir de les 20h: NIT DELS MUSEUS amb visites teatralitzades l’ESPERIT DEL TER (a les 21h i a les 22h).

I recordeu que durant tot el dia es farà JORNADA DE PORTES OBERTES.

Us hi esperem!