Inici  /  Noticies   /  Dia Internacional dels Museus al Museu del Ter

Dia Internacional dels Museus al Museu del Ter

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional dels Museus, el Museu del Ter obrirà les portes tant el dia 18 com el 20.
La jornada de portes obertes del divendres dia 18 serà de 10h a 14h i de 16h a 19h, on els visitants podran gaudir de les sales d’exposicions permanents. El diumenge dia 20 la jornada serà de 10h a 14h i a les 12 del migdia es farà una visita guiada a les millores fetes a l’exposició permanent de “La Societat Industrial 1845-1935”. Les novetats són un audiovisual i una escenografia que milloren l’àmbit dels fabricants i treballadors amb l’objectiu d’apropar-nos a la quotidianitat d’aquestes classes emergents. Tècnicament s’han instal·lat altaveus direccionals que en milloren la sonoritat i se n’han subtitulat els audiovisuals per facilitar l’accessibilitat del museu a tots els col·lectius. Aquestes accions s’han pogut fer gràcies a una subvenció del Ministeri de Cultura.

Com ja és habitual en aquesta cita, el Museu del Ter presentarà la seva joia: La d’enguany són els macroinvertebrats aquàtics del riu Ter. Recollits a la conca del Ter de Manlleu (01/06/2007), els macroinvertebrats aquàtics són poc coneguts, exceptuant els sabaters (que llisquen damunt la pel·lícula d’aigua), i les fases aèries dels acolorits espiadimonis. Hi ha una gran diversitat de macroinvertebrats: alguns d’un valor incalculable per la seva raresa, obres d’art de la selecció natural, i tots essencials en l’ecologia de les aigües dolces o continentals. A més, serveixen d’indicadors de la qualitat biològica de l’aigua de rius i zones humides de tot el món.

CELEBRACIÓ INTERNACIONAL
El 18 de maig celebrem el Dia Internacional dels Museus, un esdeveniment mundial organitzat anualment per l’ICOM (el Consell Internacional dels Museus). Aquesta edició es presenta sota el lema “Museus en un món canviant. Nous reptes, noves inspiracions” i arriba farcida de propostes: jornades de portes obertes, itineraris i visites, recorreguts nocturns, etc. I fins i tot un concurs internacional de fotografia, “El meu museu i jo”, patrocinat per l’ICOM per celebrar el 35è aniversari del Dia Internacional dels Museus.