Inici  /  Noticies   /  DARWIN 150 ANYS DEL LLIBRE DE LES ESPÈCIES, UNA EXPOSICIÓ TEMPORAL AL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER

L’any 2009 es va celebrar el 150è aniversari de la publicació de L’origen de les espècies de Charles Darwin. Amb motiu d’aquesta efemèride l’Oficina de Gestió Cultural, l’Escola Politècnica Superior i la Biblioteca de la Universitat de Vic, van organitzar la mostra “Darwin 150 anys del llibre de les espècies” i així contribuir a difondre aquest coneixement.

Els fets exposats a L’origen de les espècies varen ser acumulats per Darwin al llarg del seu viatge a bord del HMS Beagle entre els anys 1831-1836. Però no va ser fins a la lectura de l’assaig de Thomas Malthus sobre el principi de la població que Darwin no va trobar un marc teòric que fos adient per començar l’argumentació de la seva obra.
El llibre es va posar a la venda el 24 de novembre de 1859 a l’editorial John Murray de Londres i es varen exhaurir els 1250 exemplars impresos el primer dia.

La publicació de les seves idees sobre l’evolució va ser avançada a causa de la investigació independent d’una teoria similar realitzada per Alfred Russel Wallace l’any 1858, però l’obra de Darwin presenta una teoria amb una major quantitat d’observacions i una millor argumentació.

Charles Darwin va fer moltes investigacions, arribant així a les seves pròpies teories, amb mètodes rudimentaris i casolans. Al jardí de casa seva observava amb instruments molt bàsics l’evolució de les plantes i així de forma completament empírica i poc sofisticada arribava a les seves conclusions, tot aixó i molt més ho trobareu exposat en 10 plafons que fan un recorregut per la trajectòria del científic i de la seva obra.

L’exposició, es gratuïta, i la podreu veure de dimarts a divendres de 10h a 13h i de 16h a 19h i dissabtes, diumenges i festius de 10h a 14h fins al 21 de març.