Inici  /  Noticies   /  COMENÇA UN PROGRAMA DE FOMENT DE VOLUNTARIAT ALS ESPAIS EN CUSTÒDIA DEL PROJECTE “RIBERES DEL TER”

Aquest gener de 2012 el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter engega un programa de foment del voluntariat als espais en custòdia associats al projecte “Riberes del Ter”. El programa, que rep el suport de l’Obra Social de “la Caixa”, donarà formació i assessorament a un grup de voluntaris que participin en una sèrie d’actuacions de seguiment, restauració i sensibilització dels espais fluvials, públics i privats, amb acords de custòdia. Aquestes accions consistirian en la realització de censos d’ocells, neteges de trams fluvials, plantades d’arbres de ribera i participació en una jornada de pesca amb paranys per avaluar el funcionament d’una rampa de peixos.
Amb aquesta finalitat es posa en funcionament la xarxa de voluntaris “Riberes del Ter”. Us podeu inscriure aquí o per a més informació podeu trucar al 93 851 51 76.
La primera activitat d’aquest programa de voluntariat serà la possibilitat de participar al cens d’ocells aquàtics hivernants del proper dissabte 14 de gener. Les cites següents tindran lloc el 12 de febrer, amb una visita a diversos espais amb acords de custòdia fluvial, el 24 de març, amb una activitat de neteja col·lectiva del Ter a Torelló, i el 20 d’abril, amb la realització d’un cens d’ocells nidificants en un bosc de ribera de gran interès. La participació a bona part d’aquestes activitats donarà dret als voluntaris a accedir, gratuïtament, a cinc tallers de formació i a rebre un certificat de reconeixement d’aquest programa de voluntariat. A partir de llavors, es seguirà rebent informació de totes les activitats organitzades des del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter i, específicament, les relacionades amb el projecte “Riberes del Ter”.

EL PROJECTE ‘RIBERES DEL TER’
“Riberes del Ter” és un projecte que consisteix en desenvolupar acords de custòdia i actuacions de restauració fluvial amb diversos propietaris (públics i privats) a l’Alt Ter. Parteix d’un acord que disposa un marc de custòdia fluvial, establert l’any 2009, entre tres ajuntaments (Torelló, les Masies de Voltregà i Manlleu) i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter.