Inici  /  Noticies   /  CAN PUGET ACULL L’EXPOSICIÓ: “FRANCESC D’A. PUJOL, DIBUIXANT MANLLEU”

CAN PUGET ACULL L’EXPOSICIÓ: “FRANCESC D’A. PUJOL, DIBUIXANT MANLLEU”

Francesc d’A. Pujol (Manlleu, 1916-1999) va ser un personatge polifacètic, inquiet i amb ànima d’artista. Al llarg de la seva vida va experimentar un munt de disciplines: pintor, escriptor, director teatral, escenògraf, i un llarg etcètera que el van portar a ser un referent en la vida cultural i social del Manlleu de la segona meitat del segle XX.

L’exposició, amb motiu del centenari del seu naixement, ens apropa a un personatge polifacètic, que va treballar en molts àmbits artístics i de la cultura, i ho fa des d’una de les disciplines més prolífiques d’en Pujol: el dibuix.

Els dibuixos més personals de l’obra gràfica de Pujol es caracteritzen pel sintetisme, el traç gruixut i discontinu. Però més enllà d’aquest estil personal, Pujol, amb esperit potser pragmàtic, potser experimentador, va crear una obra diversa, “infidel” podríem dir a aquest estil més personal. Més enllà de qüestions formals, entre els milers de dibuixos que va produir destaca un denominador comú: Manlleu. Aquesta circumstància ens porta a afirmar que el seu estil és Manlleu. La seva ciutat és la seva causa i es serveix de tots els recursos al seu abast per tal de subratllar-la.

L’exposició, basada en els dibuixos de Pujol, s’organitza de manera temàtica. A banda d’una breu introducció i d’unes notes biogràfiques, la mostra s’organitza al voltant de set temes diferents: Teatre; Emblemes; Publicitat; Portades; Cartells; Passatemps i un darrer àmbit on es tracten les altres disciplines en les que en Pujol va participar. La mostra combina obra digitalitzada, amb dibuixos originals. En total, prop de 150 dibuixos que ens aproximen a la figura de Francesc D’A. Pujol. Un audiovisual, amb l’enregistrament del pregó que en Francesc d’A. Pujol va fer en el marc de la Festa Major de l’any 1990 i les imatges de l’homenatge que se li va retre completen l’exposició.

L’exposició s’inaugurarà el divendres 4 de novembre, a les 8 del vespre, i es podrà visitar del 5 fins al 27 de novembre, a la sala d’exposicions de Can Puget, de Manlleu, de dijous a diumenge de 6 a 8 del vespre (baixada de la Fidela 1-3). Aquesta exposició compta amb el suport de l’Ajuntament de Manlleu-Cultura i la producció a càrrec del Museu del Ter.