Inici  /  Noticies   /  ALLER DE FOTOGRAFIA HISTÒRICA “DESVETLLEM LA MEMÒRIA DE LES DONES TREBALLADORES DE MANLLEU”

El treball de la dona massa sovint ha estat menystingut. A vegades invisibles, d’altres silenciades i segur que poc valorades. El taller de fotografia històrica “Desvetllem la memòria de les dones treballadores de Manlleu” vol recuperar la imatge, però també el record i la memòria de totes elles.

El Museu del Ter, des de fa anys, ha posat la “dona treballadora” a l’epicentre del seu discurs. L’any 2009 va finalitzar la recerca “Una majoria invisible, el treball de la dona al tèxtil a la conca del Ter (1850-2000)”. Des de llavors, ha realitzat múltiples activitats per donar a conèixer i reivindicar el paper de les dones dels tèxtil.

Malgrat l’existència d’una extensa recerca, el Museu continua treballant en la recuperació de la memòria oral, escrita i documental de les treballadores del Ter, especialment del tèxtil.

El taller, organitzat conjuntament amb l’Àrea de Promoció Social i Personal, Salut Pública i Consum de l’Ajuntament de Manlleu, l’Associació Gent Gran del Casal de Manlleu, pretén ser una activitat dinàmica i participativa que gira entorn de la fotografia històrica. En aquest cas es planteja de manera temàtica al voltant de les fotografies de dones treballadores. L’activitat va adreçada a la gent gran de Manlleu i esdevé punt de trobada per les generacions protagonistes d’algunes de les imatges recollides. Durant les sessions els assistents porten les seves fotografies, les quals són digitalitzades i projectades per tal de poder ser comentades en comú. Es tracta d’un exercici de documentació col•lectiva.

La feina realitzada (fotografies, informacions i testimonis) també servirà com a part del procés de realització d’una exposició al voltant de la dona treballadora al tèxtil (prevista per la tardor del 2017 al Museu del Ter).

Dies: Dimecres de maig ( 3, 10, 17, 24, 31). Dimecres de juny (7, 14, 21)
Hora: de 10 a 12h
LLoc: Museu del Ter