Inici  /  Noticies   /  El Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter rep el 2n Premi Fundació Caixa de Manlleu d’iniciatives de Custòdia del Territori 2006.

L’itinerari explica el sector fluvial amb més potencial ecològic de la plana de Vic i un dels espais naturals més emblemàtics de l’Alt Ter. Els meandres i illes de les Gambires i Gallifa estan situats al riu Ter al municipi de Les Masies de Voltregà (Osona), tocant a Torelló, al nord-est de Catalunya. S’hi poden veure boscos de ribera amb verns, salzes blancs i freixes de fulla gran, estanys temporals i fonts (tots ells, declarats com a hàbitats d’interès per a la UE), i fauna en abundància, sobretot ocells aquàtics: bernats pescaires, martinets de nit, corbs marins, ànecs, etc.
El Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter vol acostar-hi a la població per posar en valor i conservar aquest indret, de manera coordinada amb l’Ajuntament de les Masies de Voltregà i els diversos propietaris. L’itinerari garanteix el respecte de la vegetació i la fauna.
L’itinerari naturalístic consisteix en un recorregut de poc més d’un quilòmetre amb 6 panells explicatius. També se n’ha editat un tríptic . Es pot visitar lliurement o sol·licitar una visita guiada. Les escoles també hi poden fer tallers d’educació ambiental .
El Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter ja havia rebut una Menció Especial en la Convocatòria del mateix premi l’any 2004 per la iniciativa “Custòdia de la Platja del Dolcet”, al riu Ter al municipi de Manlleu (Osona).