Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER I EL MUSEU COMARCAL DE LA GARROTXA PROPOSEN FER UNA MIRADA AL PAISATGE D’OLOT A TRAVÉS DE DOS ITINERARIS.

Fins al 13 de juny, al Museu Industrial del Ter, es pot veure l’exposició temporal J.Vayreda – F. Rierola. Una mirada al paisatge, la mostra organitzada conjuntament entre el MIT i el Museu Comarcal de la Garrotxa permet veure una comparació entre l’obra paisatgística del pintor olotí Joaquim Vayreda i del fotògraf Francesc Rierola coetanis i en dos territoris veïns (Osona i la Garrotxa). Dues tècniques diferents, una mirada a 41 quadres de J.Vayreda i 77 fotografies de F. Rierola, moltes d’aquestes obres inèdites.

En el marc d’aquesta mostra s’han organitzat sortides de coneixement dels dos territoris. En aquest sentit i aprofitant que l’exposició es troba a Manlleu es faran dues sortides a Olot i els seus voltants per conèixer els seus museus i els paisatges de Vayreda. La primera d’elles serà el 22 de maig al nucli antic d’Olot. Un recorregut per l’arquitectura monumental de la capital de la Garrotxa, on trobem un compendi d’estils arquitectònics, amb edificis renaixentistes, neoclàssics i modernistes, alguns d’ells d’arquitectes com ara Domènech i Montaner. El recorregut també contempla la visita al Museu Comarcal de la Garrotxa, on s’exposen obres importants de pintors i escultors olotins, sobretot de l’Escola d’Olot, un dels principals referents del paisatgisme català, així com una bona representació d’artistes del país.

La segona tindrà lloc el 5 de juny i amb la visita pels eixamples del tombant de segle i els camins dels paisatgistes amb l’objectiu d’endinsar-nos pels nous models arquitectònics en el creixement de la ciutat. A l’eixample Malagrida, un model de ciutat jardí, hi ha cases d’un notable interès arquitectònic. Durant el recorregut també es visitarà el gran casal de la família Vayreda, un antic mas on va tenir l’estudi el pintor Joaquim Vayreda. A través del parc nou, de gran interés botànic i paisatgístic i amb construccions pintoresques, s’arribarà a les fonts de la Moixina, un paisatge pintat per molts dels paisatgistes olotins i forans que es van enamorar de la Garrotxa. A la tarda es visitarà el Museu dels Sants la residència de Marian Vayreda i seu de “El Arte Cristiano”, la primera instal·lació industrial per a la fabricació dels sants.

Aquestes activitats complementàries a l’exposició es convertiran, també, en una bona ocasió de coneixement de les dues comarques, un any després de l’obertura del túnel de Bracons.

Dades pràctiques:
Lloc i hora de les sortides: Manlleu (Museu Industrial del Ter) a les 9.30h.
Hora d’arribada: Manlleu (Museu Industrial del Ter) a les 18.30h
Preu de la sortida: 30€ (inclou autocar, visita guiada i dinar)
Inscripcions a les sortides:
93 851 51 76 – [email protected]
972 27 11 66 – [email protected]