Inici  /  Noticies   /  EL MIT AMPLIA L’OFERTA EDUCATIVA AMB TRES NOUS TALLERS

EL MIT AMPLIA L’OFERTA EDUCATIVA AMB TRES NOUS TALLERS

Pel proper curs 2010-2011 el Museu Industrial del Ter posa en marxa nous tallers i visites per a les escoles i el públic en general, ampliant d’aquesta manera la seva oferta educativa. Amb un total de 20 activitats diferents entre tallers, visites i sortides el MIT continua apostant per la divulgació i la posada en valor del nostre patrimoni cultural i natural, garantint a les escoles qualitat i varietat.

Tres són les novetats pel proper curs, adreçat a educació infantil i primer cicle de primària proposem “El floquet de Cotó…”on els nens i nenes, després de passejar-se per l’antiga fàbrica, es transformaran en treballadors per aprendre jugant l’origen de les fibres naturals, la seva textura i la seva olor. En l’àmbit de l’educació secundària i batxillerat dues són les propostes, a l’entorn de l’exposició inaugurada ara fa un any de la Societat Industrial. 1845-1935. La primera d’elles porta per nom “Una majoria invisible. Les dones a la fàbrica”. En el procés d’industrialització tèxtil les dones van tenir un paper destacat. Elles van ser la mà d’obra principal de les fàbriques tèxtils catalanes i del Ter. Malgrat ser majoria, el treball femení ha restat invisible per a la nostra societat el taller ens ajudarà a reflexionar sobre les seves condicions laborals i de vida. Què suposà per a les dones entrar a treballar a la fàbrica…? Perquè han estat oblidades?. La segona proposta, La Societat Industrial es tracta d’una visita guiada donant una nova visió sobre la dicotomia entre les classes socials de l’època, les seves relacions, la presa de consciència de classe, el paper de les dones i tots els aspectes relacionats amb el nou teixit social que implica la industrialització. Aquesta visita també s’oferirà a qualsevol grup interessat en la temàtica.

Aquests nous tallers neixen amb la voluntat de continuar ampliant una oferta educativa formada per tallers, visites i sortides que permeten conèixer, interpretar i gaudir el riu Ter en totes les seves dimensions: com a motor energètic d’un dels processos d’industrialització més significatius i originals de Catalunya i com a ecosistema que hem d’aprendre a tractar amb criteris de sostenibilitat.

En aquesta adreça https://www.museudelter.cat/?c=86 hi trobareu més detallada tota la nostra oferta educativa, per a més informació i reserves només cal que us poseu en contacte amb nosaltres a través del telèfon 93 851 51 76 o bé del correu electrònic [email protected].