Inici  /  Noticies   /  L’EXPOSICIÓ SANGLAS: IL·LUSIÓ I HISTÒRIA D’UNA MOTOCICLETA NASCUDA A MANLLEU A LA FIRA AUTORRETRO DE BARCELONA

Del 4 al 8 de desembre tindrà lloc al recinte de Fira Barcelona la 27a edició de la fira Auto Retro Barcelona, organitzada per Promobil Group i Fira de Brcelona, que comptarà amb l’exposició de 290 automòbils i 270 motos.
Entre els expositors de la fira hi haurà l’exposició Sanglas: il·lusió i història d’una motocicleta nascuda a Manlleu, que es va poder veure al Museu Industrial del Ter (del 16 d’octubre al 21 de novembre) i per on van passar més de 2000 persones. Gràcies als Amics del Motor Classic Manlleu al Club Sangals Catalunya a l’Ajuntament de Manlleu i al Museu Industrial del Ter la mostra es pot veure a la Fira Autorretro i en ella els visitants hi trobaran 5 models de motos de 250, una d’elles amb sidecar; 10 motos de 400 amb diferents variants; dues motos de 295, una d’elles amb sidecar; 4 mototcicletes de 500; i 2 motos de Sanglas Rovena 250, la variant de dos temps de la marca comercialitzada entre 1963 i 1968. La moto més antiga que mostrarà l’empresa catalana serà una 350/1 amb sidecar de 1951, procedent del Museu de la Moto de Bassella (Lleida), i la més moderna una de 500 S2-V5 de 1981 de l’Associació de Motos Històriques Gironès.
El dia de la inauguració de la fira, el dissabte dia 4 de desembre, el fundador de Motos Sanglas, Xavier Sanglas, serà present en el saló i se l’homenatjarà amb el lliurament d’una placa commmemorativa per tota la seva aportació a la indústria de la motocicleta catalana.
L’horari de la fira Auto Retro Barcelona 2010 és de les 10 del matí a les 8 del vespre ininterrompudament, i l’entrada té un cost de 15 euros pels adults i de 5 euros pels nens/es de 8 a 14 anys, acompanyats per un adult. Les entrades es poden comprar a les taquilles de Fira de Barcelona.
La història industrial dels Sanglas es va iniciar amb una filatura de cotó a Manlleu, a l’antiga fàbrica de “Can Sanglas”, avui en dia, la seu del Museu Industrial del Ter. L’any 1942, època de postguerra, els germans Martí i Xavier Sanglas, joves estudiants d’enginyeria, van ampliar els negocis familiars fundant els Tallers Sanglas de Barcelona, dedicats a la producció de motocicletes de grans prestacions, cilindrada i fiabilitat. A la Fira de Mostres de l’any 1945, els germans Sanglas presenten la seva primera moto, la Sanglas 350. És el fruit d’anys d’experimentació amb l’objectiu de conjugar la millor tecnologia del moment, provinent de les marques europees més prestigioses d’aquella època, BMW, Machtless, A.J.S, i Zundapp, entre d’altres. El resultat va ser la motocicleta més segura, robusta i elegant del mercat nacional de postguerra. A partir d’aleshores l’empresa va créixer considerablement gràcies a la vinculació als cossos de seguretat com la Guàrdia Civil o la Guàrdia Urbana de diferents municipis. La marca Sanglas va desaparèixer l’any 1981 absorbida per la japonesa Yamaha.
Auto Retro Barcelona és la fira número u a l’estat espanyol de l’automòbil i la motocicleta de col·lecció. La primera edició va ser al 1984 i des d’aquell any s’ha dut a terme cada any a principis del mes de desembre.

Per a més informació, visiteu el web de la fira a: www.autoretro.es