Inici  /  Noticies   /  MANLLEU DISPOSA D’UN ESPAI D’HORTS ADAPTATS A LES HORTES COMUNITÀRIES DE CAN SANGLAS

Els horts adaptats, impulsats conjuntament per l’Ajuntament de Manlleu, l’Associació de Disminuïts Físics d’Osona (ADFO, el Museu Industrial del Ter i el Grup de Defensa del Ter, seran gestionats per l’ADFO i són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i tenen l’objectiu d’ampliar el nombre d’usuaris de les hortes comunitàries de la capital del Ter. Per fer aquests horts accessibles, prèviament es va pavimentar el camí d’accés a les hortes de Can Sanglas des del carrer de Sant Martí fins a l’espai on s’ubicaran les tres taules de cultiu adaptades.
L’acte d’inauguració serà presidit pel regidor de Benestar Social, Salut Pública i Consum de l’Ajuntament de Manlleu, Joan Carles Rovira, i per la regidora de Medi Ambient, Maria Carme Bassas. També hi participaran el director del MIT, Carles Garcia, i representants de l’ADFO i de l’empresa La Vola.
Les taules de cultiu adaptades s’han obtingut gràcies a l’aportació econòmica de l’empresa La Vola i es conrearan amb criteris ecològics seguint el mètode de cultiu de Gaspar Caballero de Segovia. Aquesta metodologia es basa en el rebuig de qualsevol classe de producte fitosanitari, i en minimitzar l’esforç i maximitzar els resultats, un sistema de cultiu que ofereix una alternativa sostenible a la societat.
Les hortes comunitàries de Can Sanglas es van inaugurar el novembre de 2009 fruit del treball conjunt entre l’Ajuntament, el MIT i el GDT. El projecte es va desenvolupar amb l’objectiu de recuperar les pràctiques i el paisatge propi de la història del municipi, posant a l’abast de la població parcel·les de conreu d’horta pel consum familiar seguint els criteris d’horticultura ecològica. La finalitat d’aquest iniciativa és promoure la cohesió social i el treball intergeneracional entre les diferents persones i col·lectius de Manlleu.