Inici  /  Noticies   /  PROJECTE ‘RIBERES DEL TER’: VISITA A ESPAIS DEL RIU AMB ACORDS DE CUSTÒDIA FLUVIAL

El proper diumenge 12 de febrer, a les 10 del matí, s’iniciarà una jornada de formació del projecte “Riberes del Ter”. L’activitat servirà per explicar les actuacions de millora i gestió dels espais en custòdia (espais fluvials on hi ha un acord amb la propietat per a la seva gestió). S’organitza a proposta de l’associació Depana (la sortida és gratuïta per a socis d’aquesta entitat i per a participants de la xarxa de voluntariat “Riberes del Ter”, i per a la resta de participants tindrà un cost de 5 € per persona).

Durant les següents hores es visitaran alguns espais relacionats amb el projecte “Riberes del Ter”: una rampa per a peixos (al riu Ter a Manlleu) i l’espai natural de les illes i meandres de Gambires i Gallifa (al riu Ter a les Masies de Voltregà i Torelló). Està previst tornar a Manlleu a la tarda.

Amb més detall, el dia anirà així:

10h. Trobada al Museu del Ter, al Passeig del Ter, 2, de Manlleu (Osona). Visita a l’exposició i instal·lacions del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis (en cotxe, el camí esta indicat des de les dues entrades de Manlleu; en tren, cal fer uns 10 minuts a peu cap a llevant o seguint el curs del riu Ter o el canal industrial de Manlleu).
11h. Visita a la rampa per a peixos de la resclosa de la Teula (riu Ter a Manlleu). Es veuen fàcilment molts ocells a la vora: agrons blancs, bernats pescaires, corbs marins, ànecs collverds, xivitona, etc. Comentem com va i els peixos que l’han de fer servir (agrupats en cotxes particulars, però també cal caminar uns 10 minuts vora el riu per un camí planer, per arribar-hi).
12.30h. Visita a l’itinerari naturalístic dels meandres i illes de les Gambires i Gallifa (riu Ter a les Masies de Voltregà). Inclourà comentaris de geomorfologia i qualitat de l’aigua a la font del Peretó, el pas a peu per un aguait d’ocells, visita d’una illa amb acord de custodia fluvial per part del CERM, restaurada recentment, comentari de la vegetació de ribera, i mostreig de fauna aquàtica bioindicadora (sobretot de macroinvertebrats) en un tram de molt bon estat ecològic. Es pot fer un pícnic a mitja activitat en unes taules d’una petita àrea de descans i continuar fins que la gent li sembli (agrupats en cotxes particulars, però també cal fer el camí a peu de l’itinerari, d’un km i mig per bon camí, una mitja hora anar i tornar, però ens hi estarem molt mes temps, comentant coses i mostrejant)
16-17h. Retorn a Manlleu.
DURADA: 7 hores (retorn a Manlleu màxim a les 5 de la tarda)
PUNT DE SORTIDA: Museu del Ter (Passeig del Ter, 2, Manlleu, Osona)
PER A MÉS INFORMACIÓ O INSCRIPCIONS: 93 851 51 76 (Projecte “Riberes del Ter”) / 93 210 46 79 (Associació Depana)

La xarxa de voluntaris “Riberes del Ter” manté les inscripcions obertes per a tothom que s’hi vulgui apuntar. Les properes activitats d’aquesta iniciativa de voluntariat seran el 24 de març (una activitat de neteja col·lectiva del Ter a Torelló) i el 20 d’abril (amb un cens d’ocells nidificants en un bosc de ribera de gran interès).