Inici  /  Noticies   /  Videojoc de Can Sanglas: ‘Engegueu la fàbrica’

Videojoc de Can Sanglas: ‘Engegueu la fàbrica’

Ja es pot accedir a través d’internet a una aplicació interactiva que proposa al jugador posar en marxa els embarrats de Can Sanglas a través de la turbina Fontaine. Aquest simulador mostra de forma didàctica el funcionament del sistema d’engranatges que feia funcionar totes les màquines de la fàbrica amb la força de l’aigua.
El seu disseny i programació són obra de l’empresa Quarantados, amb el suport del Museu del Ter, i forma part del projecte d’activació i restauració dels embarrats del museu, que s’ha completat gràcies al suport de la Diputació de Barcelona, la Direcció General del Patrimoni Cultural del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el Consorci Alba-Ter i el Ministeri de Cultura. També ha comptat amb la col·laboració de l’àrea de Serveis Territorials de l’Ajuntament de Manlleu.
Engegueu la fàbrica es va estrenar oficialment fa uns mesos a través d’una pantalla tàctil que els visitants del museu podien trobar abans de sortir al recinte de la turbina Fontaine. Gràcies al videojoc, els visitants podien passar una bona estona intentant resoldre el repte que suposava posar en marxa els embarrats seguint els passos necessaris en l’ordre concret. Després dels elogis que rebia la instal·lació per part dels visitants, es va decidir posar l’aplicació en línia perquè la pugui gaudir tothom qui hi tingui interès.
La interfície és molt senzilla: El jugador es posa a la pell d’un treballador de Can Sanglas a finals del segle XIX, i ha d’anar seguint les instruccions que li dóna el director. Un cop hem fitxat, tenim via lliure per moure’ns a qualsevol lloc de la fàbrica clicant al botó del “Mapa”. A cada espai podrem trobar tot de punts informatius, alguns dels quals ens permeten, a més, fer accions. Hi ha la possibilitat de posar el joc a pantalla completa, però per a una correcta visualització es recomana fer-ho només en monitors de proporcions 16:9.