Inici  /  Noticies   /  El Museu Industrial del Ter participa als 5ns Tallers i Jornades de Memòria Oral 2012-2013

L’Observatori per a la Recerca Etnològica de Catalunya presenta per cinquè any consecutiu un seguit d’experiències que han tingut lloc a l’entorn d’iniciatives proposades per les entitats que en formen part o per equips de recerca que hi ha al nostre país. L’Observatori proposa així un recorregut al llarg del territori per conèixer les vivències de moltes persones, a la vegada personals i representatives del batec de la nostra societat.
El Museu Industrial del Ter és una de les entitats que forma part de l’Observatori per a la Recerca Etnològica de Catalunya i participa en aquests Tallers i Jornades de Memòria Oral a través del taller de fotografia històrica: “Desvetllem la memòria de…” Enguany el Museu organitza tres tallers d’aquestes característiques amb l’objectiu de recuperar i documentar fotografies inèdites sobre diferents temàtiques. Concretament, durant la tardor del 2012 es faran tallers entorn la “Festa dels Tonis a Manlleu”; el “Fons fotogràfic de Rafael Rueda” i sobre el municipi de “Sant Vicenç de Torelló”.
Els tallers seguiran una dinàmica similar i que ja s’ha utilitzat en edicions anteriors. Es tracta que totes les persones portin fotografies relacionades amb algunes de les temàtiques explicades. Les fotografies són digitalitzades a l’instant i llavors, entre tots els assistents, són catalogades i documentades. El resultat final és una exposició, en la que també participen els assistents i on es mostren algunes de les imatges més destacades i significatives.