Inici  /  Noticies   /  Activitats del museu durant la Festa del Porc i la Cervesa i el Dia Cuina

Activitats del museu durant la Festa del Porc i la Cervesa i el Dia Cuina

El proper cap de setmana del 22 i 23 de setembre Manlleu celebra la Festa del Porc i la Cervesa, organitzada per l’Ajuntament de Manlleu, conjuntament amb El Dia Cuina organitzat per la revista Descobrir Catalunya, amb la col·laboració de l’ajuntament i del Museu Industrial del Ter. En el marc d’aquestes celebracions el Museu Industrial del Ter se suma a les activitats organitzades amb visites guiades i una jornada de portes obertes.
Dissabte a les 10h del matí es farà la primera de les dues visites guiades. Una ruta naturalista al costat del riu Ter. Al llarg del riu Ter s’hi pot descobrir una riquesa paisatgística, de flora i de fauna, que s’explica pel seu enclavament geogràfic i la seva peculiaritat climàtica. Un dels monitors del Museu Industrial del Ter conduirà la caminada, apta per a tots els públics, per conèixer aspectes naturals al costat del riu Ter. La ruta es farà pel passeig del Ter, on es comentarà la vegetació de la vora del riu, s’observaran els ocells aquàtics i s’explicaran els projectes de custòdia i restauració fluvial que s’hi desenvolupen.
A les 11h tindrà lloc la segona ruta, dins els actes del Dia Cuina, la visita a la colònia Rusiñol. Des del museu ens dirigirem a la Colònia Rusiñol, propietat de la família Rusiñol, durant molts anys amb Santiago Rusiñol al capdavant. Durant la visita s’explicarà l’evolució històrica de la colònia fent referència a multitud d’aspectes econòmics, polítics i socials que n’han caracteritzat la seva evolució. S’explicarà la trajectòria de l’artista, la seva vinculació amb Manlleu i algunes de les anècdotes que el van fer famós.
La visita inclou un passeig pels jardins, l’entrada al Cau Faluga, la visita a la fàbrica de filatura on es pot veure part de la maquinària, la turbina -encara en funcionament-, el netejareixes, etc. També es farà èmfasis en edificis singulars de la colònia com el pis del director, la casa dels encarregats, les antigues quadres i magatzems, les cases dels obrers, la cooperativa, l’escola, la cantina, les hortes i l’església alguns d’ells visitables.
Les activitats es complementen amb una Jornada de Portes Obertes al Museu Industrial del Ter, el dissabte 22 de setembre de 10h a 14h i de 17h a 20h i la possibilitat de poder pujar al campanar el dissabte 22 de 17h a 20h i el diumenge 23 d’11h a 14h i de 17h a 20h. Totes aquestes activitats són gratuïtes.

ACTIVITATS:
Dissabte 22 de setembre
De 10h a 14h i de 17h a 20h: jornada de portes obertes al Museu Industrial del Ter
10h: ruta naturalista. Activitat gratuïta. Punt de trobada al Museu Industrial del Ter
11h: visita a la colònia Rusiñol. Activitat gratuïta. Punt de trobada al Museu Industrial del Ter.
17h a 20h: campanar de l’església de Santa Maria Obert.
Diumenge 23 de setembre
D’11h a 14h i de 17h a 20h: campanar de l’església de Santa Maria Obert.