Inici  /  Noticies   /  Visita a la colònia de Borgonyà amb motiu de les Jornades Europees del Patrimoni 2012Visita a la colònia de Borgonyà amb motiu de les Jornades Europees del Patrimoni 2012

El Museu Industrial del Ter amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló ha organitzat una visita a la colònia de Borgonyà, de forma gratuïta, dins els actes de celebració de les Jornades Europees del Patrimoni a Catalunya 2012 els dies 28, 29 i 30 de setembre.

L’origen de les JEP es troba en la 2ª Conferència Europea de Ministres responsables de patrimoni cultural, celebrada a Granada l’octubre de 1985. La proposta del ministre de Cultura Francès és acollida molt favorablement i s’inicia, així, una celebració que serà apadrinada oficialment pel Consell d’Europa el 1991 i posteriorment per la Unió Europea el 1999. En l’actualitat, 49 països europeus celebren aquestes jornades, que s’han convertit en un esdeveniment cultural de primer ordre en el continent.
Catalunya pren part des de la seva creació l’any 1991, amb la coordinació de les jornades per part de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques i la Federació de Municipis de Catalunya. Sens dubte les jornades es converteixen, cada tardor, en una bona eina de difusió i coneixement. Enguany apleguen 300 activitats en prop de 200 municipis catalans oferint múltiples angles del territori i visions diverses d’estils d’art i arquitectura.
Enguany l’activitat coordinada i guiada pel Museu Industrial del Ter es farà el dissabte 29 a les 11h i comprèn la visita a la colònia de Borgonyà. El punt de trobada serà davant de la fàbrica de la colònia al costat del (restaurant el Racó d’Escòcia) i des d’aquest punt s’iniciarà un recorregut pel recinte fabril i pels carrers típics on es podrà visitar alguns dels elements característics: el teatre, la casa cuna, un habitatge obrer, etc.

ACTIVITAT: Visita a la colònia de Borgonyà
LLOC: Davant la fàbrica de la colònia de Vila-seca al carrer Vila-seca, s/n 08571 Sant Vicenç de Torelló
DIA: 29-09-2012
HORA: 11