Inici  /  Noticies   /  “DIA DEL PEIX VIATGER”. MUSEU DEL TER. MANLLEU 17 d’octubre de 2012.

“DIA DEL PEIX VIATGER”. MUSEU DEL TER. MANLLEU 17 d’octubre de 2012.

L’objectiu de la jornada del 17 d’octubre és el de dedicar un espai per a difondre la necessitat de conservació dels hàbitats fluvials en general i la connectivitat dels rius (des del mar fins a les capçaleres i a l’inrevés), així com de la necessitat de conservació de les espècies de peixos amenaçades, com l’anguila europea, el barb i la bagra.

El “dia del peix viatger” és un acte lúdic que s’organitza per primera vegada a Catalunya per aconseguir una millor comprensió i implicació de la població en aquesta temàtica. Els alumnes aprendran diferents aspectes sobre l’ecologia fluvial, les espècies de peixos que hi ha al seu riu i buscaran possibles solucions de pas per a aquests peixos a les rescloses.

S’aprofita aquest acte per explicar a la població la recent construcció de la rampa de peixos a la resclosa de la Teula acabada de construir a finals de l’any 2011. És el primer dispositiu de pas per peixos construït en un gran riu a Catalunya.

La jornada estarà organitzada pel Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter i compta amb la col·laboració de la Universitat de Vic. Forma part d’un projecte europeu d’educació i sensibilització ambiental, INNO Project, finançat pel WWF Netherlandee Office, l’agència holandesa de l’aigua Velt and Vecht, també ha rebut suport de l’Ajuntament de Manlleu a través de la Diputació de Barcelona.

Plaça del davant del Museu del Ter.
En cas de pluja les activitats es faran a l’interior del Museu del Ter.
Horari
Matí, de 9:00 a 13:00

Per a més informació a l’activitat i concretar els horaris podeu posar-vos en contacte amb:

Èlia Bretxa Cunill
Marc Ordeix i Rigo