Inici  /  Noticies   /  MANLLEU OBRE CONVOCATÒRIA PER ADJUDICAR 48 PARCEL·LES D’HORT, 26 DE LES QUALS ALS HORTS DE CAN SANGLAS AL MUSEU DEL TER

Des del passat 16 de setembre s’ha publicat al BOPB l’anunci que obre la convocatòria perquè les persones interessades presentin sol·licitud per optar al conreu ecològic d’una parcel·la municipal d’hort durant els propers quatre anys. El termini és de 20 dies hàbils i finalitzarà el 9 d’octubre.
En total s’ofereixen 48 parcel·les (26 a Can Sanglas i 22 a la Platja del Dolcet) i una zona de taules de cultiu adaptades a Can Sanglas, amb preferència per a entitats. Les llicències s’atorgaran a través d’un sorteig públic entre totes les sol·licituds admeses.
Qui pot presentar-se?
Les parcel·les podran ser conreades per:
– Persones físiques majors d’edat (només s’admetrà una sol·licitud per unitat familiar convivent).
– Centres educatius de Manlleu.
– Entitats que figurin en el registre municipal d’entitats, quan s’acrediti la seva sol·licitud per a un ús de caràcter pedagògic, ambiental municipal, terapèutic o social. També s’admetran entitats que no constin al registre però que donin servei d’aquest caràcter a la població.
Per presentar-se cal complir les condicions següents:
– Estar domiciliat/da a Manlleu i figurar al padró municipal amb una antiguitat mínima d’un any ininterromput. Es podran admetre persones d’altres municipis que únicament es consideraran en cas que quedin parcel·les vacants.
– No disposar ni conrear cap altre hort o terreny de conreu, ja sigui a títol de propietari, arrendatari o qualsevol altra situació.
– No tenir deutes amb la hisenda local.
– No haver estat privat/da d’una parcel·la d’hort municipal, previ expedient de revocació d’autorització.
– Per les entitats, caldrà la designació d’una persona física responsable del grup i del compliment de les condicions d’ocupació establertes.
Tota la informació es troba disponible a la web municipal, des d’on es poden descarregar els diversos formularis www.manlleu.cat /l’Ajuntament a un clic / tràmits de medi ambient / Sol·licitud de parcel·la a les hortes municipals de Can Sanglas i a la Platja del Dolcet.
Les condicions i normes d’ús que regularan l’ús de les parcel·les, es poden consultar a l’apartat de normativa de la web www.manlleu.cat/
normativa/ reglaments i condicions d’ús de serveis municipals/ condicions i normes d’ús de les hortes municipals.
El formulari i documentació adjunta s’han de presentar a qualsevol punt de registre de l’Ajuntament, amb preferència a l’Oficina de
Promoció Econòmica, al C. Enric Delaris, 7.
Per tal de promoure l’horticultura ecològica i fer difusió d’aquest procés per optar a noves parcel·les d’hort, el mes d’agost es va iniciar
el programa Tastets d’hort, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona. La propera activitat d’aquest programa serà el proper
28 de setembre, de 10 a 12h s’organitzarà un taller de compostatge casolà als horts de Can Sanglas a càrrec de Pere Crosas, biòleg i professor de Ciències Naturals.