Inici  /  Noticies   /  REUNIÓ DEL “PROJECTE IES VORA TER” AL MUSEU DEL TER.

REUNIÓ DEL “PROJECTE IES VORA TER” AL MUSEU DEL TER.

Dilluns passat es va fer al Museu del Ter una trobada per definir la implementació del “Projecte IES Vora Ter”. El nou projecte té la intenció d’implementar un treball conjunt per l’estudi de la vegetació de ribera, la qualitat de l’aigua i altres valors del Ter que portaran a terme els alumnes dels Instituts públics de la riba del Ter a la comarca d’Osona.

El projecte es planteja com un projecte d’aprenentatge-servei on els alumnes faran un conjunt d’activitats per aprendre continguts curriculars relacionats amb el coneixement de l’ecosistema fluvial i alhora col·laboraran en la difusió i protecció d’aquest recurs del seu territori.
També es vincularà aquest projecte educatiu amb el projecte de custòdia del territori que desenvolupa el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis -Museu del Ter a la conca del Ter. En concret s’intentarà fer coincidir les àrees d’estudi dels diferents instituts amb els espais en CUSTÒDIA del territori del Projecte Riberes del Ter (https://www.museudelter.cat/riberesdelter/elprojecte.php)
Els principals objectius educatius del projecte són:
-Elaborar un conjunt d´activitats motivadores i competencials pels alumnes.
-Realitzar un treball de camp rigorós per a la recollida de dades, informació i millora dels diferents espais fluvials.
-Treballar per a la transmissió i difusió de les dades i resultats del treball dels alumnes a través d’aplicacións mòbils i web de geolocalització
-Treballar en equip per compartir experiències i millorar les capacitats comunicatives.
-Conèixer i identificar els recursos i valors ambientals del Riu Ter per tal de respectar-los i protegir-los.
-Difondre als diferents municipis el treball que realitzen els alumnes del coneixement del riu.
Participen i donen suport al projecte:
Institut Bisaura de Sant Quirze de Besora, Institut Cirviànum de Torelló, Institut del Voltreganès, Institut Antoni Pous de Manlleu, Secció d’Institut La Teuleria de Manlleu, Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter.