Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU DEL TER COL·LABORA A LA 3A EDICIÓ DE SINESTÈSIA, ESPECTACLE ARTÍSTIC MULTIDISCIPLINARI I ESPAI DE CREACIÓ

Els dies 29, 30 i 31 de maig torna Sinestèsia en la seva 3a edició. Després de l’èxit de les dues primeres edicions, Sinestèsia es consolida com un espectacle artístic multidisciplinari i també, com a un espai de creació musical on alumnes de l’Escola de Música de Manlleu poden experimentar amb la creativitat i la composició.

Aquesta 3a edició de Sinestèsia continua amb el mateix format que en les edicions anteriors. Un espectacle d’uns 45 minuts de durada on el públic assistent gaudeix d’unes petites peces musicals creades expressament per a musicar les diferents obres d’art que es poden veure durant el recorregut. Una posada en escena intimista i propera que permet a l’espectador sentir la música i veure les obres com a una sola peça.

Sinestèsia 3 incorpora alguna novetat respecte a les edicions anteriors. Enguany, i com a principal novetat, les obres giren entorn d’un mateix eix temàtic. Gràcies a la col·laboració amb el Museu del Ter, participant actiu en aquesta 3a edició, s’ha pogut crear un eix comú en totes les obres: la industrialització a Manlleu i més concretament els fets de març de 1901. La tasca del museu s’ha basat en explicar als participants del projecte els fets històrics relacionats amb la temàtica proposada, i al mateix temps, proporcionar les eines i materials necessaris per tal que cada artista pugui desenvolupar la seva obra.

També hi haurà novetats pel que fa a les disciplines artístiques que s’hi trobaran. Des de la fotografia, la pintura, l’escultura i la dansa passant pel teatre i fins la cuina. A Sinestèsia 3 experimentem amb la possibilitat de barrejar la música amb totes les arts i amb fets quotidians com el “menjar”.

Durant els dies 29, 30 i 31 podreu veure el resultat d’un projecte que comença 9 mesos abans. Primer els artistes elaboren una obra de forma individual, un cop creada l’obra s’organitza una primera trobada amb els alumnes seleccionats per a participar del projecte. En aquesta primera trobada, els joves músics escullen quina obra volen musicar. A partir d’aquest moment queden 4 mesos en que l’alumne ha de crear una cèl·lula musical inspirada amb l’obra. Passats dos mesos de la primera trobada, els alumnes i artistes es tornen a trobar. Aquesta vegada és el torn dels joves músics que tenen la responsabilitat d’ensenyar per primera vegada a la seva parella artística, i a la resta de participants, la música que han creat. Els dos últims mesos són per acabar de concretar tot l’espectacle. Les trobades entre les parelles artístiques se succeeixen i s’estableix una relació de creativitat entre els alumnes i els artistes. Els joves músics només tenen dues limitacions a la seva creativitat: que el músic identifiqui l’obra amb la seva música i que aquesta no accedeixi de 4 minuts. Durant aquest període, els alumnes reben ajuda dels seus professors, dels organitzadors de l’exposició i dues classes magistrals de músics i artistes professionals que treballen en la direcció de l’experimentació artística.

Sinestèsia està organitzat per l’Escola de Música de Manlleu, el Col·lectiu Artístic la Solitària i l’Ajuntament de Manlleu. El projecte compta amb la col·laboració del Museu del Ter.

Venda d’entrades:

L’aforament de les sessions està limitat a 25 persones. Per tant, recomanem que la gent que hi vulgui assistir compri l’entrada anticipadament. Es poden adquirir a l’Escola de Música de Manlleu, les tardes de dilluns a dijous de 2/4 de 5 a 2/4 de 8 del vespre.

El preu és de 5€ (Es vendran entrades a taquilla en funció de si s’han esgotat o no les entrades anticipades de la sessió)

Sessions:

Divendres 29 de maig es farà l’estrena de l’espectacle a la qual només s’hi podrà assistir amb invitació. El fet de tenir un aforament limitat, fa que haguem de limitar l’assistència a l’estrena de Sinestèsia 3.
Dissabte 30 de maig a les 18h, les 19h i les 20h de la tarda.
Diumenge 31 de maig a les 11h, les 12h i la 1h del migdia.

Recomanem arribar 15 minuts abans de la sessió.

Lloc: Sala d’Exposicions de Can Puget (Baixada de la Fidela 1-3)

Aquí podeu veure imatges i sentir la música de les edicions anteriors.