Inici  /  Noticies   /  L’AIGUAT, TRES ÚLTIMES FUNCIONS. ÚNICA TEMPORADA, IMPRORROGABLE!

L’AIGUAT, TRES ÚLTIMES FUNCIONS. ÚNICA TEMPORADA, IMPRORROGABLE!

El Museu del Ter i la companyia CorCia Teatre estrenen nou espectacle per a les nits d’estiu al Museu del Ter. L’aiguat és una mirada sobre els fets ocorreguts la nit del 17 al 18 d’octubre de 1940, quan, després de tres dies d’intenses pluges, les aigües del Ter es van desbordar i van inundar gran part de la ciutat de Manlleu, sembrant el desconcert, la por i la ruïna. El panorama que deixa és desolador, amb 10 morts i 130 edificis completament destruïts. Just quan la ciutat tot just s’aixecava del mal son de la Guerra Civil l’aiguat s’ho emporta tot.

L’aiguat tracta d’una família que intenta sobreviure a les penúries de la postguerra quan és sorpresa pel devastador aiguat de l’octubre de 1940. Aquest esdeveniment accentua les penúries quotidianes, però, al mateix temps, obre també una escletxa a l’esperança. L’esperança de tornar-se a mirar els ulls per reconstruir una societat tan malmesa per les circumstàncies.

L’aiguat, produït per CorCia Teatre i el Museu del Ter està dirigit i escrit per Joan Roura i intervenen els actors Jordi Arqués, Anna Busanya, Marta Parramón i Joan Roura. El Museu del Ter complementarà l’aniversari amb diversos actes més a partir del mes d’octubre, conjuntament amb els museus de Ripoll, Torelló i Roda de Ter.

El Museu del Ter i la companyia CorCia Teatre treballen conjuntament des de fa anys per unir la difusió del patrimoni i el llenguatge dramàtic. Des de l’any 2008 fins al 2014, el Museu del Ter ha programat durant els mesos de juliol i agost els espectacles Torn de nit, Ànimes de Batan i El meu Barri, representades al mateix museu les nits de divendres i dissabte. Totes amb gran èxit de públic.

Enguany, s’oferirà als espectadors la possibilitat de completar l’assistència a l’espectacle amb un sopar en un dels restaurants del col·lectiu Manlleu On. Cada un dels seus restaurants ha preparat un menú especial per a l’ocasió. Els restaurants participants són:
El Russinyol
Manlleuet
Torres Petit
Cau Faluga (tancat per vacances)
El Morter
Sambucus
Abans de cada funció el col·lectiu Manlleu On oferirà una copa de cava als espectadors.

Consulteu en el següent enllaç els menús dels restaurants del col·lectiu Manlleu On

Entrades a la venda al museu:
Preu: 16€
Aforament limitat
Aquest cap de setmana darreres representacions de l’Aiguat. Una divendres 7 a les 21h i dues dissabte 8 a les 19h a i a les 21h. Gràcies a l’èxit de públic s’ha ampliat amb una sessió més, la de dissabte dia 8 a les 19h.

ÚNICA TEMPORADA IMPRORROGABLE