Inici  /  Noticies   /  III JORNADA “LA RECERCA ETNOLÒGICA A LA CATALUNYA CENTRAL”

III JORNADA “LA RECERCA ETNOLÒGICA A LA CATALUNYA CENTRAL”

La jornada “La recerca etnològica a la Catalunya Central” forma part del programa Cultura Viva, que és una iniciativa de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial i té com a objectiu comunicar els resultats de les recerques científiques sobre temes etnològics que es fan a Catalunya. Cultura Viva retorna així a les comunitats que han estat objecte d’estudi els coneixement que elles mateixes han contribuït a crear. El programa es desenvolupa, al llarg de l’any, per tot el país.

La jornada organitzada des del Museu del Ter “s’ocupa” de la Catalunya Central i el proper 28 d’octubre s’exposaran recerques de temàtiques etnològiques diverses realitzades a les comarques d’Osona, Lluçanès, Solsonès, Bages i Berguedà.

La jornada és gratuïta i està adreçada als investigadors, però també a totes les persones que poden tenir interès en la recerca etnològica de la Catalunya Central.

– 9.30 a 9.45: Benvinguda a càrrec d’Àlex Garrido, alcalde de Manlleu
– 9.45 a 10.15: Malars, de molí fariner a colònia industrial. Núria Sadurní i Irene Llop
– 10.15 a 10.45: Fent memòria. Grup de Recerca Local de Taradell. Eva Leucó i Laia Miralpeix

– 10.45 a 11.15: La “Trencadansa” de Prats de Lluçanès. Roser Reixach