Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU DEL TER ACULL UNA EXPOSICIÓ DEDICADA AL BEAT MANLLEUENC JOSEP GUARDIET

EL MUSEU DEL TER ACULL UNA EXPOSICIÓ DEDICADA AL BEAT MANLLEUENC JOSEP GUARDIET

Entre 1916 i 1936, Josep Guardiet, conegut popularment com Dr. Guardiet, va ser rector de la parròquia de Sant Pere de Rubí (Vallès Occidental). De 1916 (aquest mes de juny farà exactament un segle) fins a la seva mort, va impulsar diverses i notables iniciatives socioculturals entre les quals el Museu de Rubí i el reconegut Esbart Dansaire de Rubí.

La inauguració d’aquesta exposició va tenir lloc a Rubí, l’octubre de 2014, per commemorar el 90è aniversari de la fundació del museu de la ciutat pel mateix Guardiet. Posteriorment, va ser traslladada a la catedral de Terrassa i, després, a la parròquia de la Santíssima Trinitat de Sabadell. En aquesta ocasió, la mostra s’ofereix a Manlleu, població natalícia del Dr. Guardiet. Està formada per 23 panells amb fotografies i textos sorgits de l’arxiu del Museu de Rubí dividits en tres grups temàtics: “Déu i Església”, sobre el seu exercici de sacerdots a diverses poblacions i especialment a Rubí; “Infància i joventut”, on s’hi pot veure les diferents iniciatives socials i educatives promogudes per Guardiet; “Als rubinencs”, sobre la seva labor pastoral a la ciutat vallesana; i finalment, dos plafons, un d’introducció i un altre d’apunts biogràfics.