Inici  /  Noticies   /  “EL TER MOR AL MEDITERRANI”, FOTOGRAFIES DE SERGI CÁMARA EXPOSADES AL RIU TER

“EL TER MOR AL MEDITERRANI”, FOTOGRAFIES DE SERGI CÁMARA EXPOSADES AL RIU TER

La xifra de morts al Mediterrani ha anat augmentant dia rere dia, convertint les seves aigües en una autèntica fossa comuna on han perdut la vida més de 30.000 persones des de l’any 2000.

A les illes Gregues milers de persones arriben arriscant les seves vides en barques inflables des de la costa Turca, fugint de la barbàrie de la guerra.

Aquesta exposició flotant al riu Ter, a Manlleu, mostra diferents imatges realitzades a les illes de Lesbos i Kos pel fotògraf documentalista Sergi Cámara, i vol ser un crit que reclama un passatge segur per a les persones refugiades, una via segura que no els obligui a tirar-se al Mediterrani, arriscant així la seva vida i la dels seus familiars.

El Ter, un riu que dóna vida al Mediterrani, es converteix així en una vena comunicant que ens apropa a aquesta realitat amb fotografies que floten sobre les seves aigües.

Manlleu va aprovar per unanimitat, en el ple celebrat el setembre de 2015, la Moció de suport a l’acollida de població refugiada víctima dels conflictes armats a la mediterrània, que instava a la creació d’una Xarxa de Municipis Acollidors atenent la crida de la Plataforma Stop Mare Mortum als municipis catalans. L’exposició “El Ter mor al Mediterrani”, organitzada conjuntament pel Museu del Ter i l’Ajuntament de Manlleu, vol ser un element més de sensibilització de la població de Manlleu sobre la realitat de les persones refugiades i activar així la dinamització de la xarxa local solidària.

L’alcalde de Manlleu, Àlex Garrido, i l’autor de les fotografies, Sergi Cámara, inauguraran l’exposició el proper dimecres dia 10 d’agost a les 20 h, a l’exterior del Museu del Ter. L’exposició, totalment exterior, es podrà veure a les façanes de Can Sanglas i al tram de riu de davant del Museu del Ter fins al 31 d’agost.

En aquest enllaç hi ha una descripció de totes les fotografies que es poden veure a l’exposició.