Inici  /  Noticies   /  IV JORNADA DE PRESENTACIÓ DE LA RECERCA ETNOLÒGICA A LA CATALUNYA CENTRAL 2016

IV JORNADA DE PRESENTACIÓ DE LA RECERCA ETNOLÒGICA A LA CATALUNYA CENTRAL 2016

La jornada “La recerca etnològica a la Catalunya Central” forma part del programa Cultura Viva, que és una iniciativa de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial i té com a objectiu comunicar els resultats de les recerques científiques sobre temes etnològics que es fan a Catalunya. Cultura Viva retorna així a les comunitats que han estat objecte d’estudi els coneixement que elles mateixes han contribuït a crear. El programa es desenvolupa, al llarg de l’any, per tot el país.

La jornada es farà el proper 19 de novembre al Museu de la Torneria de Torelló i ha estat organitzada conjuntament entre el Museu de la Torneria i el Museu del Ter. A la jornada de la Catalunya Central s’exposaran recerques de temàtiques etnològiques diverses realitzades a les comarques d’Osona i el Ripollès. La jornada és gratuïta i està adreçada als investigadors, però també a totes les persones que poden tenir interès en la recerca etnològica de la Catalunya Central.

Inscripció gratuïta: al Museu del Ter través del correu electrònic: [email protected] o bé al telèfon: 93 851 51 76 o al Museu de la Torneria de Torelló [email protected]

Programa:

– 9.30 a 9.45: Benvinguda a càrrec de Verònica Guarch responsable del Servei de Recerca i Protecció de la Direcció General de Cultura Popular.
– 9.45 a 10.10: La base etnogràfica en l’arqueologia experimental. El cas de l’Esquerda de Roda, a càrrec d’Imma Ollich, Maria Ocaña, Motserrat de Rocafiguera, Carme Cubero, Oriol Amblàs i Albert Pratdesaba.
– 10.10 a 10.35: La dona tornera a la vall del Ges, a càrrec de Gerard Verdaguer
– 10.35 a 11.00: esmorzar
– 11 a 11.25: Desvetllem la memòria de Roda de Ter, a càrrec de Glòria Fluvià i Jordi Ballús
11.25 a 11.55: El cosidor digital 2.0. Estudis històrics, antropològics i patrimonials de la Vall del Ges, a càrrec de Santi Molera i Jordi Campàs