Inici  /  Noticies   /  “1977”, LA NOVA PROPOSTA TEATRAL DEL MUSEU DEL TER I CORCIA TEATRE PER AQUEST ESTIU

El Museu del Ter i la companyia Corcia Teatre estrenen el divendres 30 de juny a les 21h un nou espectacle per a les nits d’aquest estiu, “1977”. L’obra es produeix quan es compleixen 40 anys de les primeres eleccions democràtiques a Espanya desprès dels llargs anys del franquisme. “1977” se submergeix en aquest moment històric, “la transició”, a Manlleu i explora les tensions i contradiccions amb les que es va viure des de la pell de quatre personatges amb diferents posicionaments i visions dels canvis polítics i socials als que es veu sotmesa la població manlleuenca (com la resta de l’estat) durant aquells dies. L’espectacle, cronològicament, transcorre al voltant de dues dates clau, el 15 de juny de 1977, quan se celebren les primeres eleccions democràtiques d’àmbit estatal, desprès de la dictadura, i el 25 de juny del mateix any, data en la qual dimiteix l’alcalde de Manlleu dels darrers anys del franquisme com a conseqüència de la pressió popular.

El Museu del Ter i la companyia Corcia Teatre treballen conjuntament des de fa anys per unir la difusió del patrimoni i el llenguatge dramàtic. D’ençà el 2008 es venen programant espectacles durant les nits d’estiu al museu amb aquesta finalitat. Des d’aquell moment ja s’han realitzat 6 produccions diferents: Torn de nit. Crònica negra, Ànimes de batan, El meu barri, l’Aiguat, Bates blaves i enguany 1977. Del primer espectacle es van fer 32 representacions, amb 1059 espectadors en tres temporades. D’Ànimes de Batan, durant dues temporades (2011 i 2012) es van fer 33 representacions amb 1503 espectadors. El meu barri la van veure 1219 persones en 25 representacions els anys 2013 i 2014, l’Aiguat, l’estiu de 2015 la van poder veure 1067 espectadors en 19 representacions diferents. Per últim Bates Blaves, una obra reivindicativa que volia retre homenatge a les dones del tèxtil, que durant tot el segle XX van ser majoria a les nostres fàbriques de la qual es van fer un total de 25 representacions amb 1426 espectadors.

“1977” s’estrenarà el divendres 30 de juny i es podrà veure al museu fins al 12 d’agost, cada divendres i dissabte a les 21h. El preu de les entrades és de 16€. La compra d’entrades anticipada es pot fer a través del telèfon al 93 851 51 76, per correu electrònic a [email protected] o directament a la recepció del Museu del Ter.

Enguany, també s’oferirà als espectadors la possibilitat de completar l’assistència a l’espectacle amb un sopar en algun dels restaurants de Manlleu que participen en el pack (Teatre + Sopar).